Δεν έχει τέλος η τραγωδία που ζει η χώρα, καθώς ακόμη βλέπουν το φως της δημοσιότητας βίντεο από τα πρώτα λεπτά της μοιραίας σύγκρουσης των τραίνων στα Τέμπη, αποτυπώνοντας τις τραγικές στιγμές που έζησαν οι επιβάτες.
Στη δημοσιότητα έρχεται βίντεο με τα πρώτα δραματικά λεπτά μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
«Πονάω μαμά… Πονάω» και «Αδειάστε. Αδειάστε. Δεν μπορώ να καταλάβω έχει γίνει μια ισχυρή έκρηξη εδώ πέρα» ακούγονται να λένε επιβάτες σε βίντεο που κατέγραψε επιβάτης από το Πακιστάν, ο οποίος επέβαινε στο 5o βαγόνι.
Κάποιος επιβάτης να καλεί με το κινητό του τηλέφωνο συγγενή του και του λέει πως δεν γνωρίζει τι έχει συμβεί, ενώ του ζητά να καλέσει την πυροσβεστική.
«Βγήκα από τα παράθυρα, ήταν με τα φορεία, το τρένο στην αριστερή μεριά αλλά δεν μπορούσα να κατέβω κάτω. Ξαναμπήκα μέσα και ξανά άνοιξαν τις πόρτες και μετά βγήκα έξω από τις πόρτες στην μπροστινή μεριά. Κατέβηκα κάτω και τράβηξα το βίντεο. Ήταν μπροστά η φωτιά. Πολλή φωτιά. Ο κόσμος έκλαιγε, πολλοί φώναζαν “βοήθεια, βοήθεια”. Ο κόσμος ήταν γεμάτος αίματα. Βοήθησα 2-3 στη δική μου ηλικία, τους κατέβασα κάτω, τους έβαλα στην άκρη. Πολλά αίματα. Τρόμαξα και εγώ» ανέφερε ο 26χρονος, που κατέγραψε το βίντεο, μιλώντας στον Alpha.
Άλλος επιζών από το 4ο βαγόνι μεταφέρει τη δική του μαρτυρία: «Την ώρα της σύγκρουσης ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος, μια λάμψη από τη φωτιά και την έκρηξη. Και μετά από αυτά τα δευτερόλεπτα εκτροχιάστηκε το βαγόνι μας, αναποδογύρισε και βρέθηκε στην κατάσταση που είδατε. Από ένα μικρό παραθυράκι καταφέραμε και βγήκαμε».
Χείμαρρος ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, που ήταν ο πρώτος που έσπευσε στο σταθμαρχείο μετά την τραγωδία
Στον ΣΚΑΪ μίλησε ο Γιώργος Ζήνδρος, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, που ήταν ο πρώτος άνθρωπος που κατέφθασε στο σταθμαρχείο Λάρισας, μετά το μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων περιέγραψε την κατάσταση που βρήκε τον σταθμάρχη στη Λάρισα, ο οποίος φαινόταν να τα είχε χαμένα και να μην έχει συνειδητοποιήσει το μέγεθος της καταστροφής. Τον χαρακτήρισε άπειρο και επιπόλαιο και τόνισε πως εκείνος ανακάλυψε τι είχε συμβεί και ειδοποίησε τον έμπειρο σταθμάρχη της Λάρισας, που είχε αποχωρήσει πριν την σύγκρουση.
Όμως δεν δίστασε να αφήσει αιχμές κατά του επιθεωρητή, λέγοντας ότι τοποθέτησε στο πόστο της Λάρισας έναν νέο σταθμάρχη. Επέρριψε ευθύνες και στον μηχανοδηγό του Intercity, που έχασε τη ζωή του στη σύγκρουση, λέγοντας ότι μπορούσε να σταματήσει το τρένο και να κάνει εκφώνηση ότι πάει ανάποδα.
Όπως ανέφερε: «Επιπόλαιος ήταν. Άπειρος ήταν. Σαν άνθρωπος ήταν καλός. Και όρεξη είχε στη δουλειά, δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις ότι ήταν πέρα βρέχει. Ένα μήνα σταθμάρχης είχε. Έχει καμία σχέση με μένα που είμαι 30 χρόνια; Μεγάλο λάθος που τον άφησε και ο άλλος. Και ο επιθεωρητής άφησε μόνο τον Σ. να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια, νέος εδώ. Εγώ ήρθα 23:30. Εγώ το ανακάλυψα. Τι να καταλάβει;».
Όταν ρωτήθηκε αν επικοινώνησε με τον έμπειρο σταθμάρχη της βάρδιας, που έφυγε νωρίτερα, απάντησε: «Εγώ τον πήρα μετά, 22:45. Τα κατέθεσα στην ανακρίτρια αυτά. Μου είπε πόσο να καθίσω αυτόν να φυλάω; Είχε δίκαιο το παιδί. Να καθίσει για να βάλει μέσα τον προαστιακό; Άμα δεν μπορεί να βάλει έναν προαστιακό μέσα…
Ο Π. πέρασε τριάντα τρένα ρε παιδιά. Τι κάνετε έτσι; Ο Π. του πέρασε τριάντα τρένα. Άφησε ένα τρένο στον Σ.. Ένα τρένο τον προαστιακό, το Intercity δεν το κάλυπτε ο Π. Το Intercity το κάλυπτε ο Σ. ήταν 23:05 εδώ. Δεν τον άφησε με 15 τρένα. Εγώ στο Παλαιοφάρσαλο είχα, 22:00 με 23:00 είχα πέντε τρένα. Μέσα στο σταθμό μου. Αλλά δεν σηκώθηκα να φύγω να αφήσω τον πιτσιρικά εκεί να τον κάψω. Είχα έναν πιτσιρικά εγώ, με μπλοκάκι. Συμβασιούχοι και αυτοί. Αλλά εντάξει είχα 5 τρένα. Δεν είχα ένα ή δύο. Δύο τρένα είχε. Ένα του προαστιακού και μετά ερχόταν αυτό το 62, αυτό το περιβόητο. Ποιο φόρτο. Δυο τρένα είχε το 2597 που έπρεπε να μπει στην άκρη. Εκεί που έλεγε ο άλλος ”γιατί κάνουμε πίσω”. Το τρένο αυτό. Δεν κάθισε ο Π.. Ο Π. πάλεψε 31 τρένα όλο το απόγευμα».
Και για τον μηχανοδηγό ανέφερε: «Τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρνει ο μηχανοδηγός. Ο μηχανοδηγός εγώ το μόνο που ξέρω, μπορούσε να σταματήσει το τρένο πάνω στα κλειδιά ακριβώς, ούτε καν να περάσει απέναντι. Μπορούσε να κάνει εκφώνηση ότι φεύγει αντίθετα. Δεν έκανε… Έπρεπε να σταματήσει πάνω στη διαγώνιο όχι να περάσει απέναντι. Αυστηρώς να σταματήσει στη διαγώνιο, αυστηρώς. Το τρένο διέσχισε απέναντι σαν φίδι. Δεν κατάλαβε ότι πήγε απέναντι;».