Στην ελλιπή εκπαίδευση του σταθμάρχη και στους λάθους χειρισμούς που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς μίλησε χθες το βράδυ στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» η οποία ασχολήθηκε εκτεταμένα με το θέμα ο πρώην Διευθυντή Ασφαλείας του ΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.
Σύμφωνα με τον κ. Ρετσινά, οι σταθμάρχες πέρασαν από μία διαδικασία εκπαίδευσης fast track, η οποία αποτελούταν από 4 μήνες εκπαίδευσης και 1 μήνα πρακτικής, ενώ στη Γερμανία το αντίστοιχο μοντέλο έχει 9 μήνες εκπαίδευσης και ένα έτος πρακτικής άσκησης στο πόστο που θα υπηρετήσει ο εκάστοτε σταθμάρχης.
«Για μένα, οι άνθρωποι αυτοί είναι άπειροι και θέλουν επανεκπαίδευση. Ρωτάω “κόπηκε κανείς από αυτή την εκπαίδευση;” και όλοι ήταν “πέρασα”. Ρωτάω, γιατί ο ΟΣΕ αυτούς τους ανθρώπους δεν τους περνά από ψυχοτεχνικές εξετάσεις; Σε όλη την Ευρώπη οι άνθρωποι που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή περνάνε από ψυχοτεχνική εξέταση. Το λέω γιατί ο άνθρωπος αυτός, για εμένα, δεν έστεκε καλά», είπε ο Χρήστος Ρετσινάς.
Μιλώντας για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ ο ίδιος αναρωτήθηκε «γιατί τον βάζεις (σ.σ.: τον σταθμάρχη) μόνο του τη νύχτα; Εκτός αν αποδείξει ότι του έδωσε ο διευθυντής του από τον ΟΣΕ εντολή. Γιατί δεν τον έβαζε στην πρωινή ή απογευματινή βάρδια μαζί με έναν έμπειρο;».
Ο κ. Ρετσινάς εκτιμά πως ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας που έχει προφυλακιστεί δεν ήξερε να χειρίζεται το σύστημα αυτόματης χάραξης.
«Ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί αυτόματα το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας. Η Alstom παρέδωσε στον ΟΣΕ στις αρχές του Νοεμβρίου 2022 το σύστημα αυτό. Αυτό το σύστημα πρέπει να το χειρίζεσαι αυτόματα. Δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ήξερε μόνο χειρωνακτικά», είπε.
Δείτε τι δήλωσε στην εκπομπή:
Δείτε επίσης:
Ανθρωπιά από τα αδέλφια Χατζηιωάννου
Ποιοι είναι οι δικαστικοί που θα διερευνήσουν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη