Το απόλυτο χάος αποκαλύπτεται από τους διαλόγους του σταθμάρχη Λάρισας με την Πυροσβεστική και την αστυνομία λίγα λεπτά μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Αποδεικνύεται ακόμη μια φορά ότι η κυβέρνηση είχε αφήσει τους σιδηροδρόμους να είναι ξέφραγο αμπέλι και είναι θαύμα πως δεν θρηνήσαμε κι άλλα θύματα νωρίτερα!
Οι νέοι σοκαριστικοί διάλογοι που έρχονται στο φως από το protothema.gr για τη μοιραία νύχτα που σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι πραγματικά αφήνουν άπαντες άναυδους αφού δείχνουν ότι επικρατούσε το απόλυτο χάος με τον σταθμάρχη Λάρισας να μην έχει αντιληφθεί τι πραγματικά έχει συμβεί, αρκετά λεπτά μετά το δυστύχημα!
Είναι αποκαλυπτική για πολλούς λόγους καθώς αναφέρει τα λάθη και τις αστοχίες που έγιναν από τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος είναι προφυλακισμένος αλλά κυρίως για τα προβλήματα που έχει ο ΟΣΕ και «καίνε» άμεσα την κυβέρνηση.
Κάτι το οποίο είχε επισημάνει στην ιδιαίτερα αποκαλυπτική του κατάθεση ο Γιώργος Ζήνδρος ο οποίος είχε βάρδια ως σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου και ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έσπευσε στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Ο κ. Ζήνδρος ανέφερε τα λάθη και τις αστοχίες που έγιναν από τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας αλλά κυρίως «έκαψε» την κυβέρνηση τονίζοντας τα προβλήματα που έχει ο ΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης: «Καίει» την κυβέρνηση μάρτυρας – κλειδί: Δεν λειτουργεί ο πίνακας κυκλοφορίας – Δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια αλλά τα τελευταία χρόνια μόνο ένας!
Όπως φαίνεται από τις επικοινωνίες εκείνο το μοιραίο βράδυ, ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας που έχει προφυλακιστεί αντιμετωπίζοντας βαρύτατες κατηγορίες, δεν έχει αντιληφθεί τι πραγματικά έχει συμβεί, αρκετά λεπτά μετά το δυστύχημα. Μάλιστα ο ίδιος ενημερώθηκε για το δυστύχημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία!
«Γνωρίζετε ότι έχουμε εκτροχιασμό;»
Πυροσβεστική: Ναι, γειά σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ
Σταθμάρχης: Αμάαν
Πυροσβεστική: Ναι πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ
Σταθμάρχης: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;
Πυροσβεστική: Ναι
Σταθμάρχης: Καλώς
Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα για λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;
Σταθμάρχης: Ναι, ναι, έγινε εντάξει
«Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο;»
Και η Αστυνομία προσπαθεί να μάθει τι ακριβώς συνέβη και να συλλέξει πληροφορίες για το δυστύχημα, με τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας να δηλώνει ακόμη μια φορά άγνοια.
Αστυνομία: Ναι από το 100 με ακούτε;
Σταθμάρχης: Ναι σας ακούω
Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
Σταθμάρχης: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα πιο από τα δύο, δεν ξέρω εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν
Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;
Σταθμάρχης: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται
Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;
Σταθμάρχης: Λογικά, δεν ξ… Λογικά όχι
Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο
Συνομιλία 59χρονου σταθμάρχη με σταθμάρχη Νέων Πόρων
Η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί φανερά σοκαρισμένη με τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος δείχνει να μην έχει καταλάβει το μέγεθος της τραγωδίας…
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;
Σταθμάρχης Λάρισας: Έγινε τράκα.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι πώς έγινε τράκα;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σου πω Ελένη… θα σου πω ψέματα.
Ελλείψεις σε προσωπικό και μέτρα ασφαλείας
Ακόμη μια φορά γίνεται ξεκάθαρο πως τα προβλήματα στο δίκτυο του ΟΣΕ σε συνδυασμό με τις ελλείψεις προσωπικού και τα μέτρα ασφαλείας προκάλεσαν το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.
Χαρακτηριστικοί είναι οι διάλογοι του πιο έμπειρου σταθμάρχη στη Λάρισα, που είχε βάρδια την ίδια μέρα, με συνάδελφο του.
«Μη βιάζεσαι θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Δεν ξανά ασχολούμαι με τίποτα, θα τα παρατήσω όλα, μα την Παναγία. Να πάνε να γαμ@$% όλοι. Θα τα παρατήσω όλα, θα πάω στο Λιανοκλάδι εγώ για δουλειά, δεν κάθομαι άλλο εδώ», λέει ξεσπώντας μέσω ασυρμάτου.
Σταθμάρχης 1: Θες να το στείλεις, στείλ΄το.
Σταθμάρχης 2: Να τ΄ αφήσω; Είσαι καλά; Με τα σήματα…
Σταθμάρχης 1: Στ’ αρχ@^& σου. Ναι, αυτά πάλι δουλεύουν σωστά…
Σταθμάρχης 2: Γιατί δε δουλεύουν; Μια χαρά δουλεύουν. Εσύ δε δουλεύεις φωτόσημα;
Σταθμάρχης 1: Ε;
Σταθμάρχης 2: Εσύ φωτόσημα δε δουλεύεις;
Σταθμάρχης 1: Τι εννοείς «δουλεύω με φωτόσημα»; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας;
Όλες οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες βρίσκονται στα χέρια της εισαγγελίας αλλά και της επιτροπής των εμπειρογνώμων.
«Είχε ξεχάσει το μικρόφωνο ανοιχτό και ακούγονταν πανηγύρια»
Την ίδια ώρα νέες καταγγελίες προκύπτουν για τα όσα συνέβησαν στον σταθμό της Λάρισας μία ημέρα πριν από το τραγικό βράδυ της σύγκρουσης των δύο τρένων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του STAR, πολίτες καταγγέλλουν τι συνέβαινε στο σταθμαρχείο μία ημέρα πριν από τη μοιραία μετωπική σύγκρουση.
«Λες και ήταν σε κάποιο πανηγύρι», λέει κάτοικος της Λάρισας περιγράφοντας την εικόνα την 27η Φεβρουαρίου. «Ο κύριος που βγάζει τις ανακοινώσεις ήταν πολύ εύθυμος. Ξέχασε δύο φορές το μικρόφωνο ανοιχτό, τη δεύτερη φορά το ξέχασε περισσότερη ώρα» επισήμανε άλλος κάτοικος Λάρισας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι μοιραίος σταθμάρχης δεν ήταν προσεκτικός.
Όταν ο πολίτης ρωτήθηκε τι έλεγε ο σταθμάρχης, ο πρώτος απάντησε: «Είχε συνομιλία με τον διπλανό του, απλά ήταν και άλλος κόσμος μέσα, δεν καταλαβαίναμε τι έλεγε αλλά φαινόταν ότι μπέρδευε τα λόγια του». «Έτρεξε ο σεκιούριτι να τους πει να κλείσουν τα μικρόφωνα» πρόσθεσε.
Με εντολή διευθυντή η άδεια στον επιθεωρητή του ΟΣΕ
Την απολογία του στο Πειθαρχικό Όργανο της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) έχει καταθέσει ο επιμελητής νευροχειρουργός του νοσοκομείου Βόλου ο οποίος υπέγραψε την άδεια στον επιθεωρητή του ΟΣΕ εναντίον του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο γιατρός φέρεται να ισχυρίζεται στην απολογία του ότι κατόπιν εντολής που έλαβε από τον Διευθυντή του, έδωσε την αναρρωτική άδεια των 30 ημερών στον επιθεωρητή του ΟΣΕ, τον οποίο και δεν γνώριζε.
Διαβάστε επίσης:
Από το 2012 περιμένει η ΕΕ το ελληνικό τρένο