Στον βαρύ φόρο αίματος που έχει πληρώσει η Λάρισα καθώς μεγάλο κομμάτι των σιδηροδρομικών γραμμών περνά μέσα από την πόλη και στην επιστολή που έστειλε στον πρωθυπουργό ώστε να αναλάβει ο ίδιος το ζήτημα , αναφέρθηκε ο δήμαρχος, Απόστολος Καλογιάννης.
Μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ, ανέφερε χαρακτηριστικά για την κατάσταση με τις σιδηροδρομικές γραμμές της πόλης και την επιστολή στον πρωθυπουργό:
«Αν ήθελα να βγάλω το φάκελο που έχουμε με τις επιστολές και τα αποτελέσματα των συσκέψεων με τον ΟΣΕ μπορεί να φτάνει και το μισό μέτρο πάχος είναι. Είναι μια υπόθεση η οποία δεν έχει οδηγήσει μέχρι αυτή τη στιγμή πουθενά, όταν είναι γνωστό ότι περίπου 4 – 4,5 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών κόβουν την πόλη στη μέση με πολλές διαβάσεις, πλημμελώς φυλασσόμενες, με τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία της πόλης αλλά και με το φόρο αίματος. Υπάρχουν συνάνθρωποί μας συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους μέχρι πρόσφατα.
Πριν ένα χρόνο, ένα παλικάρι 30 ετών σε μια αφύλακτη, σε μια πλημμελώς φυλασσόμενη διάβαση της οδού Κάρλας, έχασε τη ζωή του. Αυτά τα στοιχεία λοιπόν, τα οποία έχουν πίσω τους μια ατελείωτη συζήτηση με τον ΟΣΕ που δεν έχει οδηγήσει πουθενά, με ανάγκασαν μέσα σε αυτό το τραγικό συμβάν και το περιβάλλον που ζούμε αυτές τις μέρες σε μια πόλη βουβή, να απευθύνω τη συγκεκριμένη επιστολή στον πρωθυπουργό, προσδοκώντας μια αντίδραση, μια αντίδραση η οποία θα λέει ναι να καθίσουμε στο τραπέζι, να αρχίσουμε να λύνουμε κάποια προβλήματα».
Παράλληλα, ο δήμαρχος Λάρισας κάνει λόγο για την πλημμελή φύλαξη των γραμμών, ένα πρόβλημα που υπάρχει εδώ και 30 χρόνια.
«Η τελευταία συζήτηση πριν από ένα χρόνο, μετά από πολλή πολλή δουλειά, είχε και ως αποτέλεσμα να παρθούν αποφάσεις στο τραπέζι που είχαν σχέση ακόμα και με την αποχώρηση. Από το σημείο που είπαμε που έπαθαν τα παιδιά. Ηλεκτροπληξία των βαγονιών που είναι για σκραπ, γιατί αυτά ανεβαίνουν εκεί πάνω άνθρωποι οι οποίοι πλησιάζουν τα ηλεκτροφόρα σύρματα και παθαίνουν τη ζημιά που παθαίνουν. Ούτε αυτό στάθηκε δυνατό να γίνει λοιπόν. Συνεπώς εδώ χρειάζεται σε υψηλότατο πολιτικό επίπεδο απόφαση πια και εντολή καθαρή ότι με τη Λάρισα θα καθίσετε στο τραπέζι να κουβεντιάσει και να δώσετε λύσεις».
Δείτε τις δηλώσεις του:
Επιστολή προς τον πρωθυπουργό με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη που έχει «παγώσει» την τοπική κοινωνία έστειλε ο δήμαρχος Λαρισαίων, Απόστολος Καλογιάννης.
Το βασικό ζήτημα στο οποίο ζητά να εξευρεθεί λύση είναι η διέλευση του σιδηροδρομικού δικτύου, μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας.
Στην επιστολή του, ο δήμαρχος Λαρισαίων, αφού αναφέρει ότι η Λάρισα στέκει βουβή και θρηνεί για τις απώλειες της τραγωδίας των Τεμπών, συμπληρώνει ότι «η πόλη έχει πληρώσει, σε βάθος ετών, βαρύ φόρο αίματος στις σιδηροδρομικές γραμμές και υπογραμμίζει ότι «το πάγιο αίτημα όλων των δημοτικών αρχών (…) δυστυχώς δεν βρήκε ευήκοα ώτα, ούτε μεταξύ των κατά καιρούς διοικήσεων του ΟΣΕ, ούτε δυστυχώς μεταξύ των υπηρετησάντων υπουργών Μεταφορών”.
Υπογραμμίζει ότι τον Μάρτιο του 2019 είχε ανακοινωθεί από τον τότε ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μεταξύ άλλων, η άμεση εκπόνηση ειδικής μελέτης σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, ενώ το 2021 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη τεχνικών κλιμακίων του ΟΣΕ και του Δήμου Λαρισαίων, παρουσία πολιτικού προσωπικού των δύο φορέων, όπου αποφασίστηκε η συγχρηματοδότηση της μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας των εναλλακτικών λύσεων που απαιτούνται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να έχει γίνει τίποτα.
Ο δήμαρχος Λαρισαίων καλεί τον πρωθυπουργό στο πλαίσιο των μέτρων και παρεμβάσεων που θα δρομολογηθούν για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα, να αναλάβει προσωπικά και την υπόθεση της εξεύρεσης λύσης στο θέμα της διέλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών. Τέλος ο κ. Καλογιάννης περιγράφει τις επόμενες κινήσεις της δημοτικής αρχής που περιλαμβάνει διαδικασία ανοικτής διαβούλευσης με τους πολίτες και τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης την ερχόμενη Τετάρτη (μέσω διαδικτύου) και στη συνέχεια συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Αναλυτικά, στην επιστολή του ο δήμαρχος Λαρισαίων αναφέρει τα εξής:
«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ
Η Λάρισα στέκει βουβή και θρηνεί, όπως θρηνεί ολόκληρη η Ελλάδα μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου. Ωστόσο κ. Πρωθυπουργέ η πόλη μας έχει θρηνήσει πολλές φορές και στο παρελθόν για αντίστοιχα ζητήματα, έστω και μικρότερης κλίμακας, αφού είναι μια πόλη διακοσίων χιλιάδων κατοίκων, την οποία διασχίζει η κύρια σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης, «κόβοντας» την κυριολεκτικά «στα δύο».
Η διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης, έγινε αφορμή στο πρόσφατο παρελθόν να χάσουν τη ζωή τους συνάνθρωποι μας, τόσο στις αφύλακτες, αλλά και στις πλημμελώς φυλασσόμενες σιδηροδρομικές διαβάσεις, όσο και σε άλλα σημεία των γραμμών. Η λογική της ανάπτυξης της δεκαετίας του ’60 που «ήθελε» τις σιδηροδρομικές γραμμές στο κέντρο των πόλεων, έχει μετατραπεί στις μέρες μας σε μια πραγματική μάστιγα υποχρεώνοντας τη Λάρισα να πληρώσει βαρύ φόρο αίματος.
Σ’ όλα αυτά τα χρόνια, το πάγιο αίτημα όλων των δημοτικών αρχών, αλλά και η ένταση με την οποία το έθεσε και η δική μας δημοτική αρχή, δυστυχώς δεν βρήκε ευήκοα ώτα, ούτε μεταξύ των κατά καιρούς διοικήσεων του ΟΣΕ, ούτε δυστυχώς μεταξύ των υπηρετησάντων υπουργών Μεταφορών. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω κύριε Πρωθυπουργέ ότι τον Μάρτιο του 2019, και μετά από επαφές και συζητήσεις που διήρκησαν δυο έτη ανακοινώθηκε από τον τότε γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών οδικός χάρτης συγκεκριμένων ενεργειών στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσεων για τη σχέση της Λάρισας με τον σιδηρόδρομο, με πρώτο και κυρίαρχο ζήτημα την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας των εναλλακτικών λύσεων που απαιτούνται (υπογειοποίηση, ανοικτή τάφρος, παράκαμψη της πόλης, υπόγειες διαβάσεις κλπ.).
Μετά την αλλαγή στη διακυβέρνηση της χώρας, τίποτα δεν προχώρησε. Ωστόσο από μέρους μας η προσπάθεια συνεχίστηκε με στόχο να υλοποιηθούν οι δρομολογημένες εξελίξεις.
Πριν ένα χρόνο, σε σύσκεψη τεχνικών κλιμακίων του ΟΣΕ και του Δήμου Λαρισαίων, παρουσία πολιτικού προσωπικού των δύο φορέων, αποφασίστηκε η συγχρηματοδότηση μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας των εναλλακτικών λύσεων που απαιτούνται στη βάση του αμοιβαίου οφέλους για την επίλυση του σοβαρού προβλήματος της πόλης. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα! Αντίθετα, αντιμετωπίσαμε συστηματική αγνόηση και απαξία. Το πάνδημο αίτημα της Λάρισας να δοθούν λύσεις που θα διασφάλιζαν την ομαλή λειτουργία της πόλης, αλλά και την ασφάλεια των δημοτών, αγνοήθηκε διαχρονικά, συστηματικά και επιδεικτικά!
Κύριε Πρωθυπουργέ
Σε τούτες τις δύσκολες ώρες της οδύνης και του πένθους, απευθύνουμε πια σε σας το αίτημα να αναλάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να πάψει η Λάρισα να πληρώνει αυτό τον ιδιότυπο φόρο αίματος. Σας καλούμε, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα, όπως αυτές διατυπώθηκαν στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο, να αναλάβετε προσωπικά και την υπόθεση της εξεύρεσης λύσης στο θέμα της διέλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από τον αστικό ιστό της Λάρισας και των κινδύνων που συνεπάγεται κάτι τέτοιο για τους δημότες μας.
Δεν θέλουμε να θρηνήσουμε άλλα θύματα.
Γνωρίζουμε πως οι ώρες είναι δύσκολες. Γνωρίζουμε επίσης πως σ’ αυτές τις δύσκολες ώρες η μόνη αξιόπιστη επιλογή, είναι να κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να αποφύγουμε αντίστοιχες καταστάσεις στο μέλλον.
Από την πλευρά μας, ο Δήμος Λαρισαίων διοργανώνει την ερχόμενη Τετάρτη 15 Μαρτίου διαδικασία ανοικτής διαβούλευσης με τους πολίτες και τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, ώστε να τοποθετηθεί η τοπική κοινωνία απέναντι στο ζήτημα και να εισαχθεί το θέμα στο Δημοτικό μας Συμβούλιο. Ταυτόχρονα αναμένουμε και τις δικές σας ενέργειες.
Το “Ποτέ ξανά” κύριε Πρωθυπουργέ, περνάει από τη Λάρισα».
Δείτε επίσης:
Αποκάλυψη: Η τραγωδία στα Τέμπη άνοιξε το Κουτί της Πανδώρας για Κυβέρνηση Μητσοτάκη και ΕΕ!