Ένα νέο στοιχείο που συμβάλει στην όλη τραγικότητα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη είναι και το γεγονός μία ακόμα «δικλείδα ασφαλείας», η οποία θα μπορούσε, ενδεχομένως, να αποτρέψει την εθνική τραγωδία, είχε τεθεί «εκτός μάχης».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open, σε πολύ μικρή απόσταση από το σημείο του δυστυχήματος υπήρχε σιδηροδρομικός σταθμός, ο οποίος εδώ και καιρό έχει τεθεί εκτός λειτουργίας. Πρόκειται για τον σταθμό «Ευαγγελισμός», ο οποίος, όταν λειτουργούσε, είχε και σταθμάρχη και κλειδούχο.
Ο εν λόγω σταθμός σταμάτησε να λειτουργεί με την έναρξη του συστήματος τηλεδιοίκησης, όμως, παρά το γεγονός ότι το σύστημα αυτό είναι ανενεργό τα τελευταία χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με την αναγκαιότητα επαναλειτουργίας του σταθμού. Εάν στο σημείο εξακολουθούσε να υπάρχει κλειδούχος και σταθμάρχης, πιθανόν εκείνοι να μπορούσαν να αποτρέψουν τη μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στις δύο αμαξοστοιχίες, η οποία και αποδείχθηκε θανατηφόρα για -τουλάχιστον- 57 συνανθρώπους μας.
«Μπαράκι» ο σταθμός της Λάρισας
Την ίδια ώρα, στο φως της δημοσιότητας ήρθε μια ακόμα καταγγελία, αυτή τη φορά από υπάλληλο στο τμήμα καθαρισμού του ΟΣΕ. Όπως είπε η συγκεκριμένη εργαζόμενη, πολλές φορές, στο σταθμό της Λάρισας οι σταθμάρχες είχαν συναθροίσεις και μετέτρεπαν τον χώρο εργασίας τους σε… μπαράκι.
«Μαζεύονταν εκεί πέρα το βράδυ, ας πούμε. Μαζεύονταν, έσβηναν τα φώτα, μουσικές, ουίσκι. Πάρτι ας το πούμε. Εγώ τουλάχιστον όταν πήγαινα εκεί πέρα, έβλεπα κάποια πράγματα, γιατί μιλούσα, χαιρετούσα», είπε μεταξύ άλλων.
Αναφερόμενη, εξάλλου, στον περιβόητο πίνακα με τα κλειδιά και την επικοινωνία ανάμεσα σε μηχανοδηγούς αμαξοστοιχιών και σταθμάρχες, η εργαζόμενη ανέφερε πως «ο πίνακας υπολειτουργούσε και θα το ξαναπώ, πιο πολύ συνεννοούνταν με τα τηλέφωνα, σταθμάρχης με μηχανοδηγό. Εγώ αυτό είχα καταλάβει τόσο καιρό, σας είπα είμαι στην καθαριότητα. Η λειτουργία γίνεται με το τηλέφωνο και υπάρχει και ένα σαν GPS εκεί πέρα μηχανοδηγού με σταθμάρχη».
Οσον αφορά, τέλος, στη νύχτα της μεγάλης τραγωδίας, η ίδια σχολίασε: «Δύο χρόνια που είμαι εκεί, πρώτα περνούσε η εμπορική προς Αθήνα από την πρώτη γραμμή της Λάρισας και μετά έφευγε το Intercity 62. Αυτό τώρα πώς έγινε δεν γνωρίζω».
Δείτε επίσης:
- Τραγωδία στα Τέμπη: Θρίλερ με τους νεκρούς, οδύσσεια με τη λίστα των θυμάτων
- Καταγγελία μηχανοδηγών για τον ΟΣΕ – «Μπλόκαραν» εμπορικό δρομολόγιο
- Αποκάλυψη από τον πρώην σταθμάρχη Βόλου: «Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ με παρέκαμψε για να βάλει τον κουμπάρο του!»
- Γ. Μπαρτζώκης: «Σοκαριστικοί διάλογοι ανάμεσα σε σταθμάρχες, γινόταν πάρτι εκείνο το βράδυ»