Την ώρα που ολοένα και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με την κατάσταση που επικρατούσε στο σταθμαρχείο Λάρισας, σε θέματα οργάνωσης, αλλά και στις βάρδιες, που δεν τηρούνταν, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται σήμερα να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για τα όσα διαδραματίζονταν στον χώρο εργασίας τους, τις στιγμές της τραγικής σύγκρουσης, στα Τέμπη.
Η επικοινωνία του προφυλακισμένου σταθμάρχη, με τους συναδέλφους του, τις κρίσιμες ώρες, σε συνδυασμό με τις βάρδιες που δεν τηρήθηκαν, συνθέτουν το παζλ της τραγωδίας.
Παράλληλα, η Δικαιοσύνη ερευνά πιθανές διώξεις και στους γιατρούς που χορήγησαν αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή του ΟΣΕ μετά την τραγωδία και ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.
Στη Λάρισα οι δικηγόροι των οικογενειών
Αυτές τις μέρες και εν μέσω των εξελίξεων για την υπόθεση, σε νομικό επίπεδο, οι δικηγόροι των οικογενειών θυμάτων και τραυματιών, πηγαίνουν στη Λάρισα, προκειμένου να δηλώσουν παράσταση της υποστήριξης κατηγορίας κατά παντός υπευθύνου, ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη σε όποιους έχουν ευθύνες και σε όποιο πόστο βρίσκονται.
Στο πλαίσιο αυτό, θα εξετασθούν και οι συμβάσεις του ΟΣΕ σε βάθος 15 ετών, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Βουρλιώτης προσδιόρισε ως χρόνο ελέγχου τη δεκαπενταετία, δηλαδή το περιθώριο παραγραφής κακουργημάτων. «Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βουρλιώτης ο οποίος σημείωσε ότι η Αρχή υπακούει σε υπερεθνικούς νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σημειωτέον ότι στα «δεκάδες άτομα» που αναμένεται να ελεγχθούν από την Αρχή, περιλαμβάνονται πρόσωπα που διετέλεσαν σε θέσεις ευθύνης τα προηγούμενα χρόνια σε Οργανισμούς άμεσα εμπλεκόμενους με το σιδηροδρομικό έργο.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους τέσσερις νεκρούς, στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:
- 16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
- 30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός 55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
- 21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.
Διαβάστε ακόμη:
- Τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής του δίνει ο μοναδικός που επέζησε από το πρώτο βαγόνι, ο 20χρονος Γεράσιμος
- Συγκλονίζει επιβάτιδα από το μοιραίο τρένο: «Συγνώμη που έζησα»
- Απανωτές γκάφες βουλευτών της Ν.Δ. προκαλούν οργή