Βγήκαν τα μαχαίρια ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ μετά από το πόρισμα-«φωτιά» της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που κάνει λόγο για ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών που προσέλαβε με μπλοκάκι η κυβέρνηση της ΝΔ. Την ίδια ώρα προκαλεί αλγεινή εντύπωση η πρωτοφανής επίθεση της ΝΔ στην ΡΑΣ, την οποία μπλέκει με τον… ΣΥΡΙΖΑ!
Όπως τονίζεται στο πόρισμα της Ανεξάρτητης Αρχής, διαπιστώθηκε ελλιπής και ανεπαρκής κύκλος εκπαίδευσης του σταθμάρχη της τραγωδίας των Τεμπών, ενώ παράλληλα ανακαλεί όσους συμμετείχαν στον ίδιο κύκλο εκπαίδευσης.
Με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ απαντάει με αιχμές, υποστηρίζοντας ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών εγκρίθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.
«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται» . Ειδικότερα, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας ( ΟΣΕ) στην ανακοίνωσή του τονίζει: – Με το από 28.7.2022 έγγραφο περί «Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας», το οποίο κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων και στη ΡΑΣ, εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Οργανισμού, η υλοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κυκλοφορίας Σταθμαρχών. Στο ανωτέρω έγγραφο περιγράφεται η διαδικασία και το αντικείμενο εκπαίδευσης, τα οποία είναι απολύτως συμβατά με τον Οδηγό Σπουδών που η ίδια η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε με την από 29.7.2021 απόφασή της.
– Σε αυτή δε την εγκύκλιο αναφέρεται ρητώς ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η εκπαίδευση. Επιπλέον με το από 9.3.2023 έγγραφο ο Οργανισμός ενημέρωσε αναλυτικά τη Ρυθμιστική Αρχή για τον τρόπο υλοποίησης του Β κύκλου, προσκομίζοντας:
Α) Τα φύλλα παρουσίας – πρακτικής μαθητείας ανά μήνα από όλες τις Επιθεωρήσεις του Οργανισμού (Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Θεσσαλονίκη) στις οποίες βρέθηκαν οι υπό εκπαίδευση σταθμάρχες με αναφορά ανά θεματική ενότητα στους εκπαιδευτές ανά Επιθεώρηση.
Β) Τη διδακτέα ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης η οποία έχει διαχωριστεί σε δύο κύκλους, ώστε να συμβαδίζει με το στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να λειτουργεί συν επικουρικά και βοηθητικά με την πρακτική μαθητεία σε πραγματικές συνθήκες. Ουδέποτε ζητήθηκαν (ούτε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ούτε με το από 9.3.2023 έγγραφο της Αρχής που αφορούσε στη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023), βεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας. Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ, η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας.
Ο Οργανισμός λειτουργώντας απολύτως μέσα στα θεσμοθετημένα πλαίσια και αντιλαμβανόμενος την ευαισθησία του θέματος απέναντι και στην κοινή γνώμη, θα απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»).
Έως τότε καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών» καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.
Για τη ΝΔ φταίει πάντα και για όλα ο… ΣΥΡΙΖΑ
Την ίδια στιγμή, η ΝΔ εξαπολύει αδιανόητη επίθεση στην ΡΑΣ αφήνοντας να εννοηθεί ότι ότι η ανεξάρτητη αρχή… ελέγχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ!
«Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κα Τσαπανίδου αξιοποιούν μικροκομματικά ένα πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το οποίο ήρθε εκ των υστέρων να θέσει ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως.
Πρόκειται για την Αρχή, που αντί να λειτουργεί ανεξάρτητα, τη χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ εντελώς κομματικά. Με πρόταση Σπίρτζη, παρά τις έντονες αντιρρήσεις της Βουλής, τοποθέτησαν στη θέση της Προέδρου, πρόσωπο που δεν είχε απολύτως καμία σχέση με τον σιδηρόδρομο.
Άσχετο με τον σιδηρόδρομο ήταν και το πρόσωπο που τοποθετήθηκε στη θέση του αντιπροέδρου, προφανώς με βάση την ενδοκυβερνητική ποσόστωση, αφού προερχόταν από τους ΑΝΕΛ.
Είναι η Αρχή, η οποία από τη μια διαμαρτυρόταν για υποστελέχωση και από την άλλη έδινε έγκριση στην απόσπαση δύο υπαλλήλων, στον ΣΥΡΙΖΑ και στο γραφείο του κ.Ραγκούση αντίστοιχα. Και με όλα αυτά έχει το θράσος η κα Τσαπανίδου να μιλάει για ρουσφέτια. Η κοινωνία απαιτεί αλήθειες και απόδοση ευθυνών. Κάποιοι επιμένουν σε παλαιοκομματικές πρακτικές ενός «βαθέως κράτους» που πρέπει να αφήσουμε οριστικά στο παρελθόν.
Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παρατηρήσεις των ειδικών, με ενδελεχείς ελέγχους σε όλους τους τομείς και με πολύ αυστηρά μέτρα ασφαλείας. Είναι ώρα να λυθούν προβλήματα του παρελθόντος κι όχι ώρα κομματικών καυγάδων».
Δείτε επίσης:
- «Βόμβα» από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: «Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν είχε εκπαιδευτεί σωστά»
- Τσαπανίδου: «Η αριστεία του Μητσοτάκη είναι τα ρουσφέτια και η αδιαφορία»