Ευθύνες στους προφυλακισμένους σταθμάρχη και επιθεωρητή, αλλά και στον μακαρίτη μηχανοδηγό του μοιραίου Intercity 62 επιρρίπτει στην κατάθεσή του στον εφέτη ανακριτή ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου Γιώργος Ζήνδρος (ένθετη φωτο).
Πρόκειται για έμπειρο σταθμάρχη στη Λάρισα, ο οποίος το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου ήταν σταθμάρχης στο Παλαιοφάρσαλο και ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων. Στην κατάθεσή του ο μάρτυρας αναφέρεται στους λανθασμένους χειρισμούς του 59χρονου άπειρου σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, αλλά και του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Για εγκληματικό -συγκεκριμένα- λάθος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη μίλησε στην κατάθεσή του ο συνάδελφός του στο Παλαιοφάρσαλο. «Το λάθος του ήταν ότι ξέχασε το κλειδί 118 στη διαγώνιο, με αποτέλεσμα το 62 intercity να μπει στην κάθοδο για Θεσσαλονίκη. Εκεί ο μηχανοδηγός έπρεπε να κάνει εκφώνηση ότι κινείται σε μονή γραμμή καθόδου προς Νέους Πόρους, οπότε θα το άκουγε ο σταθμάρχης της Λάρισας και θα σταματούσε το τρένο. Θα το άκουγε επίσης και ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου. Και στον σταθμό Ευαγγελισμού να έκανε εκφώνηση, θα το άκουγαν οι μηχανοδηγοί της εμπορικής» φέρεται ότι ανέφερε στην κατάθεσή του στον εφέτη ανακριτή που χειρίζεται τη δικογραφία για τις συνθήκες και τα αίτια της σύγκρουσης των τρένων που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Ευθύνες και στον επιθεωρητή
Ως προς τις ευθύνες του προφυλακισμένου επιθεωρητή που όρισε υπεύθυνο στη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο άπειρο συνάδελφό του, ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου επεσήμανε:
«Ο επιθεωρητής της Λάρισας δεν θα έπρεπε να τον βάλει μόνο του τη νύχτα σε τόσο κεντρικό σταθμό λόγω της απειρίας του. Από τη στιγμή που ο έμπειρος σταθμάρχης τού παρέδωσε, δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Αυτός εξήγησε τι πρέπει να διαχειριστεί, τα παρέδωσε όλα ομαλά. Η επιπλέον ώρα που μπαίνει από την υπηρεσία είναι για να γίνει σωστά η παράδοση – παραλαβή».
Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του τόνισε: «Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί γιατί ο τηλεδιοικητής θα έβλεπε το λάθος στη διαγώνιο και θα το επισήμαινε στον σταθμάρχη και θα το διόρθωνε. Δεν γνωρίζω αν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη ο σταθμάρχης».
Υπενθυμίζεται πως από την πλευρά του ο προφυλακισμένος επιθεωρητής που είχε ορίσει τον 59χρονο άπειρο σταθμάρχη ως υπεύθυνο της νυχτερινής βάρδιας έχει επιρρίψει ευθύνες στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου. Οπως έχει αναφέρει στην απολογία του στον εφέτη ανακριτή, ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου δεν είχε ενημερώσει τους συναδέλφους του στη Λάρισα ότι το μοιραίο Intercity 62 είχε καθυστέρηση μίας ώρας.
Ο εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης συνεχίζει τη λήψη μαρτυρικών καταθέσεων, ενώ δεν αποκλείεται να ασκηθούν διώξεις και σε άλλους σιδηροδρομικούς που με πράξεις ή παραλείψεις τους οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
- Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ: