Στα δύο δυστυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια που έγιναν τις τελευταίες ώρες σε Πάρο και Μύκονο στοιχίζοντας τη ζωή σε δύο άτομα αλλά και στο χαμό που δημιουργεί αυτό το μέσο μεταφοράς στους δρόμους και το θεσμικό πλαίσιο που το περιβάλλει μίλησε ο συγκοινωνιολόγος, Σταύρος Κωνσταντινίδης.
«Τα δύο περιστατικά στα νησιά πρέπει να προβληματίσουν, επειδή ως χώρα δεν έχουμε αντιμετωπίσει το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει την διαχείριση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης. Οι όποιες προδιαγραφές δεν τηρούνται και δεν είναι δυνατόν να τηρούνται στην πράξη», ανέφερε για τα δύο δυστυχήματα, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN.
Όπως πρόσθεσε, στη χώρα μας ισχύει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο από το 2021 για να προβλέψει όλες τις ρυθμίσεις που πρέπει να συνοδεύουν τα ηλεκτρικά πατίνια και την χρήση τους.
Όπως εξήγησε για όλα τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) δηλαδή πατίνια, e-roller, e-skateboard, αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways) υπάρχουν δύο κατηγορίες.
Συγκεκριμένα, ανώτατης ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για ηλικίες 12+ που συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί και ανώτατης ταχύτητας 25 χλμ./ώρα για ηλικίες 15+ που προσιδιάζουν στο ποδήλατο
Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης αυτό το ανώτατο όριο των 25 χλμ./ώρα στην πράξη δεν τηρείται και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ακόμη και κίνησης τέτοιων οχημάτων στις εθνικές οδούς.
«Τα 25 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας για την κίνηση σε δρόμους κατοικημένων περιοχών με όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, είναι το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή, τυπικά δεν μπορούν να κινούνται σε κεντρικούς δρόμους με ανώτερο όριο, όπως π.χ. η Σταδίου στην Αθήνα ή η Τσιμισκή στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει να κινούνται σε παράπλευρους δρόμους. Αλλά αυτό μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί», είπε ο συγκοινωνιολόγος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ιδιαίτερα στα νησιά, οι συνθήκες κυκλοφορίας των πατινιών είναι πολύ άσχημες.
«Θρηνούμε κάθε χρόνο πάρα πολλούς νεκρούς, έχουμε πάρα πολλούς τραυματίες. Το πρόβλημα προκύπτει και από την παροχή των μέσων μέσω επιχειρήσεων ενοικίασης, τόσο για πατίνια όσο και για “γουρούνες”, κάθε είδους οχήματα, που συνυπάρχουν στο δρόμο. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα. Πρέπει να δούμε με πολλή προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας», κατέληξε ο κ. Κωνσταντινίδης.
Δείτε τις δηλώσεις του:
Δείτε επίσης:
Και άλλος νεκρός με ηλεκτρικό πατίνι στη Μύκονο!
Σκοτώθηκε κάνοντας… ηλεκτρικό πατίνι: Αυτοκίνητο παρέσυρε 26χρονο στην Πάρο!