Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας ως προς το αίτημα αποφυλάκισης του προφυλακισμένου επιθεωρητή του ΟΣΕ Δημήτρη Νικολάου, ο οποίος είχε ορίσει τον άπειρο 59χρονο σταθμάρχη ως υπεύθυνο στη μοιραία βάρδια τη νύχτα της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Ο 62χρονος επιθεωρητής παρέστη χθες στη συνεδρίαση του αρμόδιου δικαστικού συμβουλίου, παρουσία του δικηγόρου του, Γιάννη Γλύκα, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι επικίνδυνος διάπραξης νέων αδικημάτων και, κατά συνέπεια, πρέπει να αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.
Ο συνήγορος του χαρακτήρισε αδικαιολόγητο και μη δίκαιο το ένταλμα προσωρινής κράτησης του εντολέα του. «Η έκκλησή μου είναι να κριθεί ο άνθρωπος αυτός με βάση το τι έπραξε, αν έπραξε, τι παρέλειψε, αν παρέλειψε -που φυσικά δεν έχει γίνει τίποτα από τα δύο-, να γίνει δεκτή η προσφυγή του και να γυρίσει στην οικογένειά του» δήλωσε χθες ο κ. Γλύκας, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του δικαστικού συμβουλίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος κατέθεσε 35σέλιδη πρόταση προς το δικαστικό συμβούλιο, ζητώντας την απόρριψη του αιτήματος αποφυλάκισης του 62χρονου επιθεωρητή Δ. Νικολάου, ο οποίος λίγες ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα είχε λάβει αναρρωτική άδεια ενός μήνα σε συνεννόηση με γιατρό του Νοσοκομείου Βόλου, δίχως να έχει εξεταστεί και ενώ ήταν σε εξέλιξη οι έρευνες για τα αίτια και τις συνθήκες της τραγωδίας.
Οι τρεις εφέτες που απαρτίζουν το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας αναμένεται να αποφανθούν σχετικά με το αίτημα αποφυλάκισης μέχρι την Παρασκευή. Στο μεταξύ, θέμα ημερών αποτελεί η παράδοση του πορίσματος των δύο δικαστικών πραγματογνωμόνων στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, που διερευνά τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Με βάση τα συμπεράσματα των πραγματογνωμόνων ως προς το αν λειτουργούσαν τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας, ο εφέτης ανακριτής θα καλέσει νέους μάρτυρες ή υπόπτους για ανωμοτί κατάθεση.
Στη συνέχεια, μέχρι τα τέλη του μήνα αναμένεται να ζητήσει την άσκηση νέων ποινικών διώξεων σε υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι δεν έχουν κατηγορηθεί μέχρι σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα κατέθεσαν στον κ. Μπακαΐμη νυν και πρώην σταθμάρχες, προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών και μηχανοδηγοί, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα επίμαχα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που δεν λειτουργούσαν. Αν λειτουργούσαν, θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη σύγκρουση των δύο τρένων.
Επί αυτού του ζητήματος, φως αναμένεται να ρίξει και το πόρισμα των δύο πραγματογνωμόνων, οι οποίοι θα οδηγήσουν τη δικαστική έρευνα προς νέα κατεύθυνση και νέους κατηγορουμένους.
Εκτός από τον επιθεωρητή, προφυλακισμένος παραμένει ο μοιραίος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς, ενώ με περιοριστικούς όρους έχουν αφεθεί ελεύθεροι οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας που όφειλαν να είναι μαζί του μέχρι τις 11 το βράδυ, αλλά είχαν αποχωρήσει τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα.