Το ενδεχόμενο απόκρυφης εισοδημάτων και φοροδιαφυγής από διάφορους influencers κάθε είδους εξετάζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία ξεκινά ελέγχους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικότερα, με βάση τον νέο σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, ο οποίος περιλαμβάνει ελέγχους στα social media σε μια προσπάθεια αναζήτησης αδήλωτων εισοδημάτων, στο… μικροσκόπιο της ανεξάρτητης αρχής μπαίνουν, πλέον, αναρτήσεις φυσικών προσώπων, καθώς και επιχειρήσεων με μεγάλη απήχηση στα social media. Οι ελεγκτές συλλέγουν στοιχεία από αναρτήσεις τους κυρίως στο Facebook, το Instagram και το TikTok, με στόχο να προχωρήσουν, κατόπιν, στη διασταύρωση των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβάλλει και των εικόνων που προβάλλουν δημόσια, καθώς πολλοί είναι οι influencers που παρέχουν υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Αγορές, ταξίδια και ακίνητα
Αυτοί οι νέου τύπου έλεγχοι επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα, αλλά και στον γενικότερο τρόπο ζωής των influencers, ούτως ώστε να διαπιστωθεί το εάν όντως δηλώνουν, τελικά, τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση των προϊόντων και υπηρεσιών. Φυσικά, όσο πιο πολυτελής είναι η ζωή που αυτοί προβάλλουν, τόσο πιο πιθανό είναι να πιαστούν στην… τσιμπίδα των ελεγκτών της ΑΑΔΕ.
Παράλληλα, γίνεται έλεγχος σε εταιρείες και τους εκπροσώπους τους με στόχο τον εντοπισμό «μαϊμού» επιχειρήσεων, που δεν έχουν φυσική παρουσία, δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ και δεν εκδίδουν φορολογικά στοιχεία κατά την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και ειδικά μέσω αναρτήσεων στα social media. Πρόκειται για «μαύρες» πωλήσεις χωρίς να καταβάλλουν ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος και άλλες κρατήσεις.
Το μόνο που απομένει, πλέον, είναι να δούμε εάν οι συγκεκριμένοι έλεγχοι βγάλουν… λαβράκια!