Στη Βουλή θα διαβιβάσει το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, μέσω της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου τη δικογραφία για τη σύμβαση «717» σχετικά με την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στα τρένα, η οποία δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί.
Ειδικότερα, η ελληνική ευρωπαϊκή εισαγγελία η οποία έρευνα πιθανή κακοδιαχείριση σε σχέση με τη εν λόγω σύμβαση σκόνταψε σε τυχόν ευθύνες δύο πρώην υπουργών και διαβιβάζει το φάκελο όπως προβλέπει ο νόμος στη Βουλή ως αρμόδια για τον έλεγχο πολιτικών προσώπων. Συγκεκριμένα, η δικογραφία που εστάλη με προορισμό το Κοινοβούλιο αφορά του πρώην υπουργούς Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή.
Η υπόθεση με τα ελληνικά τρένα απασχόλησε στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς και ξεκίνησε έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχει διαπραχθεί κακοδιαχείριση σε βάρος των συμφερόντων της ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το έργο – σύμβαση είναι συγχρηματοδοτούμενο από το Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τότε η έρευνα είχε αρχειοθετηθεί καθώς δεν είχαν προκύψει στοιχεία.
Η σύμβαση 717 αφορά ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη -Προμαχώνα. Η σύμβαση υπεγράφη το 2014 αλλά έχουν δοθεί 7 παρατάσεις.
Η αρχική υποχρέωση παράδοσης ήταν τα 2 έτη.
Το έργο αφορούσε τη συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων και η εκτέλεση του ήταν βασική προϋπόθεση για την, εν συνεχεία, ανάθεση του έργου εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές. Ωστόσο ένα πλέγμα θεμάτων, μεταξύ των οποίων και οι διαμάχες και εν τέλει το «διαζύγιο» των εταίρων της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση του έργου, οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση και ολοκλήρωση του ενώ δόθηκαν συνολικά επτά παρατάσεις.
Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Η ευρωπαϊκή εισαγγελία στη χώρα μας συνεχίζει την έρευνα της για μια σειρά μη πολιτικών προσώπων για τα οποία εξακολουθεί να έχει αρμοδιότητα.
Προθεσμία σε δύο πρώην διευθυντές
Δεν σταματούν οι εξελίξεις στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών καθώς οι δύο πρώην γενικοί διευθυντές του ΟΣΕ που κλήθηκαν να απολογηθούν στο ειδικό εφέτη ανακριτή έλαβαν προθεσμία για τον Ιούλιο.
Συγκεκριμένα ο Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Δικτύου του ΟΣΕ από 21-3-2017 έως 15-11-2019 αναμένεται να απολογηθεί στις 18 Ιουλίου ενώ ο Γενικός Διευθυντής από 21-3-2017 έως 15-11-2019 στις 19 Ιουλίου.
Σήμερα στον ανακριτή ο δικηγόρος και πατέρας της 20χρονης Μάρθης Ψαροπούλου, που «έχασε» τη ζωή της στο δυστύχημα των Τεμπών, Αντώνης Ψαρόπουλος.
Σε δηλώσεις του ο κ. Ψαρόπουλος έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας με αφορμή και το πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων που παραδόθηκε πρόσφατα στον ανακριτή τόνισε ότι υπάρχουν κενά και αναπάντητα ερωτήματα τα οποία ακόμα δεν έχουν απαντηθεί από το πόρισμα και ανέφερε συγκεκριμένα την απουσία του πορίσματος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
Δείτε τις δηλώσεις του:
Δείτε επίσης:
Εγκλωβισμένο τρένο σε σήραγγα: Χωρίς κλιματισμό και φως οι επιβάτες!
Δύο τρένα στην ίδια γραμμή στη Λάρισα – Διαψεύδεται ότι γλιτώσαμε από τύχη νέα Τέμπη
Δεν βάζουν μυαλό: Τρένο που μετέφερε καύσιμα «κόλλησε» στην «ζούγκλα» της Αττικής