Την ώρα που το πανελλήνιο θρηνεί τον τραγικό χαμό των δύο πιλότων του μοιραίου Canadair που συνετρίβη κατά την διάρκεια επιχείρησης πυρόσβεσης σε μέτωπο φωτιάς στην Κάρυστο, οι ειδικοί κάνουν εκτιμήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.
Μιλώντας στο Open, o ταξίαρχος εν αποστρατεία Μάμας Κρασσάς, πατέρας του πιλότου του δεύτερου Canadair που επιχειρούσε στο σημείο, εξέφρασε την άποψή του για το τι μπορεί να έφταιξε και το πυροσβεστικό αεροσκάφος συνετρίβη.
«Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να την σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο» σημείωσε και πρόσθεσε: «Οι καπνοί από την φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από την φωτιά τα δέντρα. Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και από ότι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν)» είπε και τόνισε: «Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο) το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση».
Μάλιστα, ανέφερε ότι στο σημείο υπήρχαν πυκνοί καπνοί και ότι οι πιλότοι δεν έβλεπαν, όπως του μετέφερε ο γιος του : «O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι ‘’ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από την φωτιά’’. Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή» ανέφερε ο ταξίαρχος εα και σημείωσε: «όσο παλιό και αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούριο. Το πρόβλημα τους είναι ότι κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο».
Δείτε επίσης:
- Θρήνος και οδύνη στο σπίτι του ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη – Σε σοκ οι γονείς του
- Η αεροπυρόσβεση στην Ελλάδα αργοπεθαίνει από έλλειψη πολιτικών πρωτοβουλιών
- Συγκλονίζει η νονά του πιλότου του Canadair: «Του έστειλα μήνυμα αν είναι καλά…»