Μέχρι τη Βουλή των Ελλήνων έφτασε τελικά το πρωτοσέλιδο «βόμβα» της «Espresso», που προκάλεσε αίσθηση, καθώς αποκάλυψε τη διπλή ιδιότητα της τρανς καλλιτέχνιδος της Επιδαύρου Φένιας Αποστόλου.
Οτι δηλαδή, πέρα από ηθοποιός με «περγαμηνές», όπως την παρουσίασαν, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Φιλοκτήτης» του Χρήστου Οικονόμου, που ανέβηκε στις 28 και 29 Ιουλίου στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου με τη σκηνοθετική υπογραφή του Σαράντου Γεωργίου Ζερβουλάκου, εργάζεται και ως ιερόδουλη, προσφέροντας αντί αμοιβής σεξουαλικές υπηρεσίες (για όλα τα γούστα!) μέσω «ροζ» ιστοσελίδας.
Παρά τις θορυβώδεις αποκαλύψεις της «Espresso», μάλιστα, η εκδιδόμενη τρανς δεν προσπάθησε καν να δικαιολογηθεί. Απεναντίας, πέρασε στην αντεπίθεση μέσω τηλεοπτικής συνέντευξής της, κουνώντας το δάχτυλο στην εφημερίδα μας. Συγκεκριμένα μάς κατηγόρησε πως «πάμε πίσω τα πράγματα στον πολιτισμό», σημείωσε πως με βάση τα καλλιτεχνικά προσόντα της ήταν απολύτως δικαιολογημένο που έπαιξε στην Επίδαυρο, αφού «η τέχνη υπερβαίνει τα πάντα», ενώ επιχείρησε να πουλήσει και πνεύμα, λέγοντας πως «δεν κάναμε καμιά τρομερή αποκάλυψη», αφού η ίδια δεν έκρυψε ποτέ πως είναι και σεξεργάτρια, γεγονός που είχε αναφέρει μάλιστα και σε δύο συνεντεύξεις της στο παρελθόν.
Κοινώς παραδέχτηκε ευθαρσώς πως ήταν γνωστή η δράση της στα «πονηρά» sites. Επειτα από όλα αυτά (έχοντας προηγηθεί ακόμη δύο περιπτώσεις παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου που προκάλεσαν αντιδράσεις λόγω της χαμηλής ποιότητάς τους), ο φετινός «κατήφορος» του Φεστιβάλ Αθηνών ήρθε (επιτέλους!) η ώρα να απασχολήσει και τους 300 του Κοινοβουλίου.
Ορυμαγδός αντιδράσεων
Με τίτλο «Δραματική ποιοτική κατάπτωση στην τέχνη του θεάτρου από τις φετινές επιλογές του Φεστιβάλ Αθηνών», ο βουλευτής Α’ Αθηνών του κόμματος Ελληνική Λύση Βασίλειος Γραμμένος απηύθυνε την Πέμπτη 3 Αυγούστου ερώτηση προς την άφαντη υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αναφέροντας τα ακόλουθα: «Πλήθος δημοσιευμάτων αλλά και ορυμαγδός αντιδράσεων αναδείχτηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από εξοργισμένους λάτρεις της τέχνης, με αναφορά στην κακοποίηση του ιερού χώρου της Επιδαύρου εξαιτίας των προβληματικών και ακατάλληλων φετινών επιλογών στο Φεστιβάλ Αθηνών, οι οποίες, αντί να προάγουν τον πολιτισμό, την τέχνη και το ήθος, πράττουν ακριβώς το αντίθετο.
Η ανοχή αυτών των επιλογών του φεστιβάλ από το υπουργείο σας προκαλεί εύλογα ερωτήματα για το πότε θα αρχίσει μια υγιής αντίδραση στην κακοποίηση της τέχνης, ενώ είναι θλιβερό το ότι οι παραπάνω επιλογές περνούν έμμεσα μηνύματα προς τους νέους ηθοποιούς που πασχίζουν να επιβιώσουν και να αρχίσουν μια καριέρα, ωθώντας τους να βάλουν “ροζ αγγελίες” μήπως τους προτιμήσει και τους παραχωρήσει έναν ρόλο κάποιος σκηνοθέτης με “ιδιαιτερότητες”.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ερωτάται η κυρία υπουργός:
1 Ποια είναι η θέση σας για τον ποιοτικό κατήφορο που παρατηρήθηκε στο κλασικό θέατρο της Επιδαύρου από τις φετινές επιλογές του Φεστιβάλ Αθηνών, με τις μπασκέτες, τα σκουπίδια και τις εκδιδόμενες τρανσέξουαλ να κατακλύζουν ως θέαμα αυτόν τον ιερό χώρο της τέχνης, όπου κάποτε ιερά θέατρα του θεάτρου μας ποιούσαν ήθος;
2 Ποια είναι η θέση σας αναφορικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα που εγκαλούν το Φεστιβάλ Αθηνών για την προώθηση παραστάσεων που προσβάλλουν τα ήθη και τον πολιτισμό μας;
3 Με ποια ποιοτικά κριτήρια καταρτίζεται το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών;
4 Ησασταν ενήμεροι για τις φετινές επιλογές παραστάσεων, καθώς και για το ποιόν τους; Αν όχι, γιατί μετά τα αίσχη που διέσυραν διεθνώς την πατρίδα μας δεν έχει κινηθεί η διαδικασία ΕΔΕ; Εχουν καταλογιστεί με άλλον τρόπο οι υπάρχουσες ευθύνες και έχουν απομακρυνθεί από τη θέση τους όσοι προήγαγαν και επέλεξαν τα ανοσιουργήματα που αναδείχτηκαν στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών;»
Ζητείται ευαισθησία
Είναι απορίας άξιον εάν η υπουργός Πολιτισμού θα έχει την ευαισθησία να απαντήσει στην ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης μόλις ανοίξει πάλι η Βουλή των Ελλήνων μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.
Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι σε αντίστοιχα ερωτήματα που τις απηύθυνε η «Espresso» μέσω e-mail που εστάλη που ημερών στο γραφείο Τύπου του υπουργείου της δεν λάβαμε ποτέ καμία απάντηση. Μάλλον η κυρία υπουργός είχε να ασχοληθεί με πιο σοβαρά, κατά την άποψή της, θέματα πολιτισμού, όπως π.χ. να προειδοποιήσει τα media με δελτίο Τύπου για την ύπαρξη «μαϊμούς Μενδώνη» στο twitter, ότι δηλαδή έχει δημιουργηθεί fake λογαριασμός με το όνομά της στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Το θεώρησε προφανώς πιο σημαντικό από το να πάρει θέση για την επιλογή μιας εκδιδόμενης τρανσέξουαλ σε πρωταγωνιστικό ρόλο παράστασης στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου. Την ίδια τακτική (αυτήν της «ένοχης» σιωπής!) είχε ακολουθήσει, βέβαια, η Λίνα Μενδώνη και αναφορικά με τα προηγούμενα αίσχη που έλαβαν χώρα στον ιερό χώρο του Αρχαίου Θεάτρου και στα οποία αναφέρεται στη ερώτησή του ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης!
Ούτε για τις μπασκέτες και τις πλαστικές καρέκλες στους «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου είχε ψελλίσει κάτι ούτε και για τη «Μήδεια» του Γερμανού σκηνοθέτη Φρανκ Κάστορφ, ο οποίος (στο όνομα της… τέχνης) γέμισε τη σκηνή του ιερού χώρου της Επιδαύρου με σκουπίδια.