Κινδυνεύει να αφανιστεί το πάρκο Ριζάρη, ένας πολύτιμος πνεύμονας πρασίνου στην Αθήνα, τον οποίο δώρισε ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας και πλέον δίνει μεγάλη μάχη να το σώσει. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο εφοπλιστής, έδωσε τη λύση να μετακινηθεί το εργοτάξιο του μετρό προκειμένου να σωθούν 200 δέντρα, η Αττικό Μετρό την πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων την πρόταση και πλέον η τύχη του πάρκου θα κριθεί στο ΣτΕ.
Ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας πιστεύει ότι ο χώρος του πρασίνου δεν πρέπει να θυσιαστεί για τη γραμμή 4 του Μετρό και τονίζει ότι υπάρχει λύση.
«Λέμε ότι το Πράσινο για εμάς είναι ζωή. Δεν είναι απλά lifestyle και ποιότητα, αλλά είναι επιβίωση. Θέλω μετρό στα Εξάρχεια, θέλω και δένδρα όμως στα Εξάρχεια, όπως θέλω μετρό στη Ριζάρη και δέντρα στη Ριζάρη, όπως θέλω μετρό και δέντρα παντού» είπε σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ, την οποία παραχώρησε μέσα στο πάρκο.
«Είναι ένα πάρκο, χώρος πρασίνου. Λίγους έχουμε στην Αθήνα. Διότι για εμάς το πράσινο ήταν μια επιλογή. Προτεραιοποίηση πολύ σημαντική. Λέμε ότι το πράσινο για εμάς είναι ζωή. Δεν είναι απλά lifestyle και ποιότητα, αλλά είναι επιβίωση. Διότι η Αθήνα έχει πολύ περιορισμένο πράσινο: 11% σε σχέση με 30% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Έχει τριπλάσιο αριθμό μικροσωματιδίων σε σχέση με το επιτρεπόμενο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και έχει κοντά στους 3.000 θανάτους που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τη ρύπανση και τη μόλυνση. Γι’ αυτό και τέτοιοι χώροι που είναι “πνεύμονες πρασίνου, πνεύμονες οξυγόνου”, είναι πάρα πολύ σημαντικοί για την πόλη και είναι πολύ σημαντικό να διασωθούν» σημείωσε ο Χάρης Δούκας και εξήγησε πώς θα διατηρηθεί το πάρκο:
«Υπάρχει μια συζήτηση, να γίνει ένας νέος σταθμός και η συζήτηση είναι αν θα είναι σε αυτήν την περιοχή, εδώ που βρίσκονται κοντά στα 200 και πλέον δέντρα ή αν θα πάει 70 μέτρα πιο πέρα όπου έχουμε πολύ λιγότερα δέντρα. Άρα έχουμε εκεί τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε ένα έργο που είναι έτσι κι αλλιώς φιλολαϊκό και φιλοπεριβαλλοντικό, που είναι το μετρό, με έναν τρόπο στην κατασκευή του που θα προστατεύει και τα δέντρα όσο αυτό είναι δυνατόν» σημείωσε και τόνισε ότι θα στηρίξει την προσπάθεια για να σωθούν τα δέντρα.
«Το έχω καταστήσει, νομίζω απολύτως ξεκάθαρο ότι εμείς είμαστε και με το μετρό και με το πράσινο παντού. Σημαίνει ακριβώς δύο πράγματα: Σημαίνει ότι πρέπει να χωροθετούνται και να προσπαθούμε ακριβώς να προσεγγίζουμε αυτά τα έργα με μια προσπάθεια να έχουν τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στα οικοσυστήματα, στην κατασκευή τους. Γιατί είμαστε σε συνθήκες κλιματικής κρίσης. Άρα αν μπορούμε να διασώσουμε κάποια δέντρα στην κατασκευή, πρέπει να το προσπαθήσουμε πάρα πολύ. Δεν είμαστε το 2000. Είμαστε στο 2023. Στα περίπου 100 δένδρα που προσπάθησε να μεταφυτεύσει η εταιρία στο Κολωνάκι και σε άλλες περιοχές, κοντά στα 90% δεν το κατάφεραν. Τα δέντρα ξεράθηκαν. Άρα είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία, πολύπλοκη διαδικασία, μια διαδικασία που απαιτεί ειδικούς» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Χάρης Δούκας.
Δείτε επίσης: