Προ ημερών έφεραν την τιμία κάρα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου σε ναό της Αρχιεπισκοπής να τον προσκυνήσει ο λαός της Αθήνας. Στην Πάτρα μετέφεραν τον Σταυρό του Μεγάλου Κωνσταντίνου να ευλογήσει τους Πατρινούς.
- Από την εφημερίδα Ορθόδοξη ΑΛΗΘΕΙΑ
Στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης έδωσαν αντίγραφο εικόνας της Αγίας Ζώνης και στον Πειραιά, στα Γρεβενά και στην Αρτα περιέφεραν αντίγραφα εικόνας της Παναγίας Παραμυθίας.
Δεκάδες εικόνες, ιερά λείψανα και άλλα θησαυρίσματα του Βατοπαιδίου περιφέρονται σε ενορίες της Αρχιεπισκοπής και των Μητροπόλεων. Πού αποσκοπεί το Βατοπαίδι και έχει βγάλει… βόλτα τα ιερά θησαυρίσματά του σε όλη τη χώρα;
Για να μειώσει τη χασούρα από τον πολυδάπανο μιντιακό κολοσσό που έχτισε τόσα χρόνια και τώρα βλέπει ότι δεν βγαίνει; Σίγουρα όχι. Γιατί έσοδα δεν κρατάει από τον οβολό των πιστών. Τα κρατούν οι ενορίες και οι Μητροπόλεις για το έργο τους.
Για να φτιάξει δίκτυο επιρροής Μητροπολιτών, ιερέων και πιστών έναντι των άλλων μονών; Αυτό υποστηρίζουν αρκετοί μοναχοί άλλων μονών του Αγίου Ορους.
Η δυσφορία που έχει προκληθεί (και) στον Αρχιεπίσκοπο και σε αρκετούς μητροπολίτες από τα σούρτα φέρτα των Βατοπαιδινών εκφράζεται μόνο στο παρασκήνιο. Γιατί εμφανώς υπάρχει προφανές όφελος και κανένας δεν μιλάει.
Ο κακός και ο καλός
Ο επιχειρηματίας της Λάρισας Αχ. Νταβέλης, που συστήνει τον εαυτό του ως «επιστήθιο φίλο» του πρωθυπουργού -αν και από το Μέγαρο Μαξίμου δεν μιλάνε με τον ίδιο ενθουσιασμό για τον συγκεκριμένο- βγήκε μπροστά για να μαζέψει τη χασούρα στον μιντιακό οργανισμό του Βατοπαιδίου.
Το σχέδιο, λένε δημοσιογράφοι, είναι απλό. Το Βατοπαίδι δεν μπορεί να κάνει τον κακό. Έβγαλαν μπροστά ως μάνατζερ έναν επιχειρηματία για να κάνει τη δύσκολη δουλειά των απολύσεων κ.λπ. με τη γνώση και τη σύμφωνη γνώμη του Βατοπαιδίου. Μετά οι απολυμένοι μπορούν να προστρέξουν στον Γέροντα Εφραίμ να τους παρηγορήσει πνευματικά…
Γιατί να έχουν λόγο;
Υποψήφιος διοικητής του Αγίου Όρους με απεριόριστο σεβασμό στην ορθόδοξη πίστη σχολίαζε σε μέλη της κυβέρνησης αυτές τις πολυήμερες και ανεξέλεγκτες αποδράσεις των μοναχών του Αγίου Όρους στον έξω κόσμο.
«Ο μοναχός κάποτε έβγαινε από το Όρος για να επισκεφθεί έναν γιατρό ή για να τακτοποιήσει μία σοβαρή υποχρέωση της μονής» έλεγε. «Σήμερα», δήλωνε σκωπτικά στην ομήγυρη, «απαιτούν να ελέγχουν ποιοι μπαίνουν στο Όρος. Αυτοί που γκρινιάζουν για όσα συμβαίνουν έξω στην κοινωνία πιο πολύ βρίσκονται έξω με διάφορα προσχήματα». «Αφού δεν τους αρέσει το έξω και γι’ αυτό αποφάσισαν να μονάσουν, τότε γιατί θέλουν να έχουν λόγο; Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Δεν θες ταυτότητα; Δεν χρειάζεται να έχεις. Μέσα στο κελάκι σου θα βρίσκεσαι, τι θα σου χρειαστεί;» τον άκουγαν αποσβολωμένοι να τα περιγράφει.
Έτσι «τσεκουράτα» τα λέει και στους Αγιορείτες και δεν θέλουν να ακούν για την υποψηφιότητά του.