Τις τελευταίες πινελιές στη ρύθμιση για την εκτός σχεδίου δόμηση βάζει αυτή την περίοδο η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, με στόχο να την καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή έως το τέλος του έτους.
Ουσιαστικά το ΥΠΕΝ αναζητεί τρόπους για να ξεπεράσει τον σκόπελο του ΣτΕ, που με διαδοχικές αποφάσεις έχει βάλει φρένο στη δόμηση περιοχών εκτός σχεδίου. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο θα προχωρήσει στην αναγνώριση ως «κοινόχρηστου» του οδικού δικτύου το οποίο υπήρχε το 1977, βάσει των αεροφωτογραφιών εκείνης της χρονιάς. Σκοπός είναι να μπορούν να αξιοποιηθούν εκτός σχεδίου οικόπεδα που είχαν δημιουργηθεί (π.χ. μέσω κατατμήσεων) από τις 31/5/1985 έως και τις 31/12/2003 και ένα από τα όριά τους εφάπτεται σε οδό η οποία διακρίνεται σε αεροφωτογραφία του 1977. Η αναγνωρισμένη οδός θα πρέπει να πληρεί κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, να έχει κατασκευαστεί ή/και να έχει συντηρηθεί από τον δήμο, την Περιφέρεια κ.λπ., δηλαδή από κάποια Αρχή και όχι από ιδιώτη.
Η ρύθμιση θα περιλαμβάνει και την πληρωμή ενός τέλους, το οποίο θα λειτουργήσει ως περιβαλλοντικό ισοδύναμο που θα κατατίθεται πριν από την έκδοση της οικοδομικής άδειας σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Παράλληλα, το ΥΠΕΝ ετοιμάζει ακόμα ένα νομοσχέδιο για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και την καταστολή της αυθαίρετης δόμησης, το οποίο παρουσίασε ο Θόδωρος Σκυλακάκης κατά τη διάρκεια του χθεσινού υπουργικού. Θα προβλέπει τη δημιουργία μιας πλατφόρμας, μέσω της οποίας θα εντοπίζεται η ανέγερση νέων αυθαιρέτων και θα πραγματοποιούνται έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια. Επίσης, θα δρομολογεί τον καθορισμό ειδικών κτιριολογικών ή τιριοδομικών απαιτήσεων των κτιρίων και κατασκευών σε Ζώνες Δυνητικά Υψηλού Κινδύνου Πλημμύρας καθώς και σε περιοχές πλησίον ρεμάτων.