Την ώρα που η ακρίβεια μαστίζει καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις και οι τιμές στην αγορά τροφίμων έχουν πάρει «φωτιά», αίσθηση προκαλεί η είδηση ότι στα σούπερ μάρκετ της Γερμανίας, ελληνικά προϊόντα πωλούνται φθηνότερα!
Όπως προκύπτει από έρευνα του OPEN, χαλβάς της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6 ευρώ και 54 λεπτά, ενώ στη Γερμανία μόλις 4 ευρώ και 60 λεπτά. Αντίστοιχα γιαούρτι, η ίδια ακριβώς συσκευασία στην Ελλάδα κοστίζει 4 ευρώ και 38 λεπτά με προσφορά ενώ στη Γερμανία μόλις 3 ευρώ και 99 λεπτά. Ενδεικτική είναι και η τιμή στα φασόλια, πάντα ακριβώς ίδιας εταιρείας και ποσότητας, που στην Ελλάδα πωλούνται προς 2,53 ευρώ, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49 ευρώ. Ομοίως, το ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων, στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06 ευρώ ενώ στη Γερμανία μόλις 1,80 ευρώ.
Σύμφωνα με τον Σωτήρη Πούλο, ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη «ορισμένες εταιρίες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται». Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «εδώ μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».
«Πρόκειται για κερδοσκοπία»
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος, κάνει σαφές πως «η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού». Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους τομείς η αγορά στην Ελλάδα ελέγχεται από λίγες εταιρείες.
Αλλά και ο καθηγητής μάρκετινγκ, Γιώργος Πανηγυράκης εξηγεί πως πρόκειται για κερδοσκοπία. «Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ, τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί», σημειώνει.