Κατάρρευσε η «Γαλάζια Αριστεία» του Κυριάκου Μητσοτάκη παρά την υποκρισία των προεκλογικών του δεσμεύσεων για Δημόσια ελληνικά σχολεία που θα αναδεικνύουν μαθητές με γνώσεις, ταλέντα και δημιουργικότητα. Οι διεθνείς εξετάσεις PISA απέδειξαν ότι και στο κομμάτι της Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι πρακτικές και ο δήθεν προγραμματισμός της κυβέρνησης για μαθητές-πρότυπα απέτυχαν παταγωδώς…
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αφήνει και εδώ μία «σφραγίδα» αποτυχίας. Η παιδαγωγική ασέλγεια που ακολουθείται, δυστυχώς, θα ακολουθεί και τις επόμενες δεκαετίες. Ο Μητσοτάκης που βγήκε με σημαία την αριστεία, εντέλει ρίχνει την Ελλάδα στην απαξίωση, την αναξιοκρατία και το χειρότερο, διαλύει κάθε έννοια αριστείας και στην εκπαίδευση. Η κατάρρευση της ποιότητας γνώσεων των ελλήνων μαθητών επί κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι παροιμιώδης, και αυτή φαίνεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA. Όση προπαγάνδα κι αν κάνουν τα κυβερνητικά μέσα, δεν μπορούν φυσικά να επηρεάσουν διεθνείς θεσμούς και φορείς όπως ΟΑΣΑ, που αποκαλύπτουν την αλήθεια για το πραγματικό «πρόσωπο» του Μητσοτάκη και της κυβέρνησης του.
Η γνώση και η… «πραμάτεια»
Το άρτιο εκπαιδευτικό σύστημα που «ευαγγελίζονται» οι κυβερνώντες με «αρχηγό» τον Μητσοτάκη, οδηγεί σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό «παπαγαλίας» τους μαθητές, στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, τον εξοστρακισμό των αδύναμων μαθητών των λαϊκών οικογενειών και φυσικά τη μετατροπή μίας «δήθεν» γνώσης σε πραμάτεια. Γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική γνώση και εκπαίδευση. Τα εκπαιδευτικά μοντέλα που οραματίστηκε ο «αυτοκράτορας» Μητσοτάκης αποδεικνύονται στην πράξη ότι απέτυχαν παταγωδώς. Άφαντη και η κυριαρχία της δεξιότητας αλλά και η ύπαρξη γνώσης και πληροφορίας. Ανύπαρκτη η κατάρτιση των μαθητών, αλλά κυρίως η στήριξη των εκπαιδευτικών συστημάτων ως μηχανισμό για τη σύγκριση και την ιεραρχική κατάταξή τους. «Στήριξη στον εκπαιδευτικό του δημόσιου σχολείου, σε συνδυασμό με την ανάδειξη της δημιουργικότητας και της αριστείας μαθητών και εκπαιδευτικών», ήταν το μήνυμα που είχε στείλει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας το 2017, όταν επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου. Σήμερα, το 2023, απέδειξε περίτρανα πόσο απέτυχε! Γιατί; Γιατί δεν υπάρχει πουθενά ούτε το δημιουργικό «πρόσωπο» της εκπαίδευσης, ούτε και οι γνώσεις που θα κάνουν τους μαθητές να ξεχωρίσουν και να διακριθούν. Ας μην μιλήσουμε για την στήριξη στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα που κατακλύζονται από κενά και ελλείψεις.
Όχι άλλη αριστεία…
Δυστυχώς, οι κυβερνώντες τούτης της χώρας που «γέννησε» τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Ελύτη, τον Σολωμό, διώχνουν μορφωμένους Έλληνες από την Ελλάδα, «παράγουν» αμόρφωτους μελλοντικούς σερβιτόρους, ταξιτζήδες και εργάτες. Αυτό ανέδειξαν τα αποτελέσματα του πιο αξιόπιστου διεθνή διαγωνισμού PISA2022 για τις μαθητικές επιδόσεις, καθώς η χώρας μας «τερμάτισε» 44η μεταξύ των 80 χωρών που συμμετείχαν, καταδεικνύοντας το σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει στα σχολεία της χώρας μας! Και τι λένε παρακάτω τα αποτελέσματα; Ότι, ένας δικός μας 15χρονος μαθητής, έχει τις γνώσεις και τις δεξιότητες ενός 12χρονου μαθητή της Σιγκαπούρης!
Δηλαδή ο περήφανος Μητσοτάκης θα αφήσει παρακαταθήκη και λιγότερους Έλληνες και αμόρφωτους Έλληνες. Εμείς τελικά κύριε πρωθυπουργέ, μεγαλώνουμε τα παιδιά μας σε περιβάλλον 19ου άντε 20ου αιώνα, ενώ οι άλλες χώρες τα έχουν ήδη στείλει στα μέσα του 21ου; Τελικά, εσείς και το κυβερνητικό σας επιτελείο με τα ακριβά κολέγια και καλογυαλισμένα σας κοστούμια, που «κλίνετε» και επικαλείστε συνεχώς την αριστεία, άραγε σας αφορούσε ποτέ να διασφαλίσετε στους αυριανούς πολίτες αυτής της χώρας τα αυτονόητα; Όχι. Γιατί η περιβόητη κυβέρνηση των αρίστων σας, ήρθε στην εξουσία πουλώντας το αφήγημα ότι είναι ικανή, αποτελεσματική και με αξιόπιστους διαχειριστές, «στρογγυλοκάθισε» στο Μαξίμου, συμμάχησε με τα «παπαγαλάκια» ΜΜΕ και εξυπηρέτησε μόνο τα δικά της συμφέροντα. Δεν ασχολήθηκε με το μέλλον των νέων, αφού προώθησε μία «φασόν» διδασκαλία την οποία περιόρισε σε στεγνά και στενά καλούπια…
Διαβάστε ακόμα:
«Πάτωσαν» οι Έλληνες μαθητές στον διεθνή διαγωνισμό PISA!