Παρά το γεγονός ότι, όσο άσχημα και να είναι τα πράγματα στη χώρα μας με την καλπάζουσα ακρίβεια και την αισχροκέρδεια, ο κόσμος εξακολουθεί να… ξεπαραδιάζεται μέσα στις γιορτές, οπότε αποτελεί απορίας άξιο τον ποιον ενδιαφέρουν, τελικά, οι χειμερινές εκπτώσεις, από τη στιγμή που είναι πολύ πιθανό, όταν αυτές ξεκινήσουν, να μην έχει μείνει «σάλιο».
Όπως και να ‘χει, πριν καν συμπληρωθεί το πρώτο 10ήμερο του 2024, οι χειμερινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν και θα διαρκέσουν σχεδόν δύο μήνες: από τις 8 Ιανουαρίου μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου. Μάλιστα, τα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά και την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου.
Σημειώνεται πως τα σούπερ μάρκετ δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο, ειδικά στις εκπτωτικές περιόδους, σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τους. Στις εορταστικές περιόδους Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, όμως, ανοίγουν κανονικά.
Οι 4 κανόνες για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων
Εν όψει των χειμερινών εκπτώσεων η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έδωσε εκ νέου στη δημοσιότητα τους τέσσερις κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών». Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές οφείλουν:
- να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
- να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
- να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους, όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς
- να βεβαιωθούν ότι τα προϊόντα φέρουν και την αρχική τιμή, πέρα από την τιμή προσφοράς και όχι μόνο το ποσοστό έκπτωσης
Και προσοχή! Στις προσφορές ο κανόνας είναι ότι δεν γίνονται αλλαγές, αυτό σημαίνει πως δεν έχετε περιθώριο να το «μετανιώσετε», αν αγοράσετε κάτι που δεν σας αρέσει. Επίσης, να θυμάστε να ζητάτε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχετε αγοράσει, καθώς σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσετε να το επιστρέψετε ή να το αλλάξετε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
«Η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δισ. και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δισ. ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν», αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος.
- Δείτε σχετικό ρεπορτάζ: