Ο 28χρονος Αλέξανδρος έχει χάσει το ένα πόδι και παλεύει να σώσει το άλλο. Η 22χρονη Ηλιάνα νοσηλεύεται έχοντας πλήρη επίγνωση πως έχει ακρωτηριαστεί μέρος και των δύο ποδιών της. Στο ανατριχιαστικό βίντεο είδαμε το αυτοκίνητο να τρέχει με πάνω από 200 χλμ./ώρα στη λεωφόρο Σχιστού ξημερώματα Χριστουγέννων.
- εφημερίδα «δημοκρατία»
Στη χώρα μας συντελείται μια «υπόκωφη» γενοκτονία. Τα τροχαία είναι ένας από τους μεγαλύτερους δολοφόνους, αλλά οι κυβερνήσεις και τα μέσα ενημέρωσης αφιερώνουν πολύ λίγη από την προσοχή τους. Η κυκλοφορία στον δρόμο έχει γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη τα τελευταία χρόνια.
Μια απλή συνομιλία με επαγγελματίες οδηγούς ταξί επιβεβαιώνει την πραγματικότητα, αλλά και τους αριθμούς. Ειδικά μετά το «κλείσιμο» της καραντίνας οι ταχύτητες αυξήθηκαν κι άλλο. Οι κανόνες οδήγησης ατόνησαν περισσότερο από ποτέ. Για κάποιο λόγο η οδήγηση εντάχθηκε και αυτή στην τάση του γενικού «ξεσπάσματος».
Τα τροχαία είναι η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας. Την τελευταία διετία έχουν χάσει τη ζωή τους 1.100 άνθρωποι και πολλαπλάσιοι έχουν μείνει ανάπηροι. Το ένα στα τέσσερα δυστυχήματα οφείλεται στο αλκοόλ, ενώ κατά τον Ιαβέρη «τα τελευταία 60 χρόνια 600.000 άνθρωποι είτε σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα είτε έμειναν ανάπηροι». Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Για την κυβέρνηση είναι μονόδρομος να ακολουθήσει τη συνταγή των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Οι κάμερες στα φανάρια θα φέρουν μεγαλύτερα αποτελέσματα από το καθημερινό «σαφάρι» της Τροχαίας. Το έμψυχο δυναμικό των Αρχών, όσο σκληρά κι αν δουλέψει, δεν μπορεί να εντοπίσει ούτε το ένα χιλιοστό από τις παραβιάσεις των κόκκινων σηματοδοτών και των ορίων ταχύτητας.
Πρόσφατα, σε ένα φανάρι στο Κορωπί τοποθετήθηκε πειραματικά κάμερα για να δουν οι υπεύθυνοι πόσα αμάξια περνούσαν με κόκκινο. Μόνο μέσα σε μία ημέρα καταγράφηκαν 800 παραβιάσεις. Σε ένα απλό φανάρι! Αν τοποθετηθούν κάμερες σε όλα τα φανάρια και αρχίζει να «βρέχει» πρόστιμα, π.χ. 1.000 ευρώ μέσω Εφορίας, θα είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για να περιοριστούν οι νταήδες της ασφάλτου. Η ταυτόχρονη επικουρική ενίσχυση των ελέγχων της Τροχαίας με αλκοτέστ και η αυστηρότερη εφαρμογή στην αφαίρεση αδειών και διπλωμάτων θα λειτουργήσουν επίσης, αλλά δεν αρκούν.
Στη Βρετανία αρκούσε ο θάνατος ενός ποδηλάτη το 2017 στην οδό Threadneedle, στην καρδιά του Λονδίνου, για να εφαρμοστεί το πρότυπο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας με κάμερες, που μπορεί να εντοπίζει και να βεβαιώνει αυτόματα τα πρόστιμα στον συγκεκριμένο δρόμο. Μέσα στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του βεβαίωσε πρόστιμα-ρεκόρ 32.500.000 ευρώ. Οι παραβιάσεις των φαναριών έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον 30%.
Η αίσθηση ατιμωρησίας και ασυδοσίας στο τιμόνι θα ανακοπεί μόνο με τη συνδρομή της τεχνολογίας. Η κυβέρνηση οφείλει να γνωρίζει ότι ειδικά η Αθήνα είναι μια οδηγική ζούγκλα. Και η συμμόρφωση δεν θα έρθει με ευχολόγια περί απόκτησης οδηγικής συνείδησης, πρόστιμα-χάδι και «τυφλούς» ελέγχους, αλλά μόνο με την καλλιέργεια της βεβαιότητας ότι ο παραβάτης δεν μπορεί να ξεφύγει.
Δείτε επίσης:
- Πέραμα: Βίντεο τραβούσε η 22χρονη την ώρα του σφοδρού τροχαίου – «Αλέξανδρε δεν έχω πόδια»!
- «Γενοκτονία» στην άσφαλτο τα τροχαία – 10 νεκροί σε τρεις ημέρες, 518 σε δέκα μήνες!