«Παγωμένη» εξακολουθεί να είναι η διεθνής κοινότητα από το διπλό «χτύπημα» που δέχτηκε η Ιαπωνία λίγες ώρες μετά την έλευση του 2024, αφού εκτός από τον φονικό σεισμό, αεροπλάνο της ακτοφυλακής συγκρούστηκε με αεροσκάφος της Japan Airlines στο αεροδρόμιο Χανέντα, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο πέντε επιβαίνοντες.
Ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραϊωσηφίδης μίλησε σε τηλεοπτική εκπομπή για το δυστύχημα, τονίζοντας πώς από θαύμα σώθηκαν οι 379 επιβάτες του αεροσκάφους.
«Πραγματικά θα μπορούσαμε να συζητάμε για τραγωδία με 400 άτομα. Τα αεροπλάνα είναι σχεδιασμένα να μπορούν να εκκενώσουν την καμπίνα μέσα σε 90 δευτερόλεπτα, με πλήρη χωρητικότητα και με τις μισές πόρτες μάλιστα ενεργές. Γίνονται επιδείξεις και ασκήσεις, τώρα κατά πόσο συμβαίνει, οι αναλυτές τονίζουν την ασιατική κουλτούρα, που είναι η πειθαρχία. Εάν αυτό συνέβαινε σε κάποιο άλλο μέρος μπορεί να μην είχε αυτό το αποτέλεσμα», είπε αρχικά ο αεροναυπηγός και συνέχισε σχετικά με τα σενάρια για το πώς έγινε η τραγωδία:
«Υπάρχει ένα κυρίαρχο σενάριο, ότι βρέθηκαν δυο αεροπλάνα στον ενεργό διάδρομο. Ο ενεργός διάδρομος είναι αυτός που προσγειωνόταν το αεροπλάνο της Japan Airlines. Είχε πάρει την άδεια να προσγειωθεί. Στην ίδια στιγμή στο holding υπήρχε ένα αεροπλάνο της Ακτοφυλακής. Μπήκε στον διάδρομο για λόγους άγνωστους έως τώρα. Ο πιλότος του επιβατικού είχε πάρει άδεια να προσεγγίσει και να προσγειωθεί. Ο πιλότος του μικρότερου αεροπλάνου αμφισβητείται αν έχει πάρει άδεια, αν είχε πάρει, τότε ο πύργος ελέγχου έκανε λάθος».
«Πέρασαν αρκετά λεπτά μέχρι να γίνει παρανάλωμα του πυρός»
Ο ίδιος εξήγησε πως στον ίδιο διάδρομο μιλάνε στην ίδια συχνότητα, για να ξέρει ο άλλος τι του λέει ο πύργος. «Εδώ μιλούσαν σε διαφορετικές συχνότητες και ο ένας δεν ήξερε την ύπαρξη του άλλου. Ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν κάποιο λάθος στην διαχείριση», επεσήμανε και κατέληξε:
«Αν παρακολουθήσει κάνεις το 10λεπτο, δεν ξεκίνησε απευθείας η φωτιά. Συγκρουστήκαν τα αεροπλάνα. Έσπασε ο μπροστινός τροχός απ΄ το μεγάλο αεροπλάνο και άρχισε να σέρνεται στον διάδρομο. Σταμάτησε μέσα στον διάδρομο, άρχισαν να βγαίνουν οι επιβάτες με απόφαση του πληρώματος. Πρέπει και εκεί να παρθεί η σωστή απόφαση και να ανοιχτούν οι πόρτες από το σωστό σημείο γιατί αν τις ανοίξεις από τη λάθος πλευρά θα στείλεις ανθρώπους στον θάνατο. Πέρασαν αρκετά λεπτά μέχρι να γίνει παρανάλωμα του πυρός».