Με κακόγουστο αστείο μοιάζει πλέον ο πολύπαθος διαγωνισμός για την αγορά νέων λεωφορείων για τους δρόμους του λεκανοπεδίου της Αττικής, καθώς τμήμα του (το δ’) ακυρώθηκε με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα. Ετσι, αναμένεται να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο η αγορά 100 ηλεκτρικών λεωφορείων, μήκους 12 μέτρων και χαμηλότερης αυτονομίας.
Από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια των 100 λεωφορείων στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, μόνο μία παρέμεινε σε ισχύ. Αυτή η προσφορά, ύστερα από εξέταση τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, κρίθηκε από την επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού ότι δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε – ομόφωνα.
Μάλιστα, το υπουργείο απολογείται για την απόφαση αυτή, σημειώνοντας ότι η επιτροπή αξιολόγησης που σχηματίσθηκε -και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022- απαρτίζεται από τον πρόεδρο – καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της ΟΣΥ, του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Σημειώνεται ότι ο εν λόγω διαγωνιζόμενος είχε υποβάλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του διαγωνισμού, για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Εκείνη η προσφορά ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4. Είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την επιτροπή αξιολόγησης λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του διαγωνισμού.
Υστερα από αυτή την εξέλιξη, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στον δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με το υπουργείο να υποστηρίζει πως θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024. Η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο.