Απόλυτη δικαίωση της «δημοκρατίας», που αποκάλυπτε σε πρωτοσέλιδο θέμα της στις 13/12/2023 τα κόλπα με τα τεράστια εκπτωτικά τιμολόγια, τα οποία έφταναν ακόμη και το 20% στα οπωροκηπευτικά και χρησιμοποιούν πολλά σούπερ μάρκετ για να κερδοσκοπούν, συνιστά η χθεσινή ανακοίνωση της κυβέρνησης για τα μέτρα κατά της ακρίβειας.
Συγκεκριμένα, το αμέσως επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, οι προμηθευτές θα υποχρεώνονται να πωλούν οπωροκηπευτικά και κρέας στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, καθώς το πιστωτικό τιμολόγιο δεν θα ξεπερνά το 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.
Είναι, όμως, γεγονός πως όλα αυτά τα χρόνια η κυβέρνηση γνώριζε το πρόβλημα και το άφησε να εξελίσσεται, με αποτέλεσμα η αισχροκέρδεια στη χώρα μας να μην έχει προηγούμενο, ενώ, όπως αποδεικνύεται, μπορούσε να το ρυθμίσει. Ο ίδιος ο κ. Σκρέκας, μάλιστα, είχε αναγκαστεί να παραδεχτεί -μετά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας μας- πως γνώριζε το θέμα των τιμολογίων.
Συγκεκριμένα, η «δημοκρατία» είχε αποκαλύψει πως είναι ψευδείς πολλές από τις τιμές αγοράς των προϊόντων που αναγράφονται σε τιμολόγια τα οποία εκδίδονται μεταξύ παραγωγών και σούπερ μάρκετ, αφού στη συνέχεια εκδίδεται πιστωτικό σημείωμα στο οποίο φαίνεται ότι ο παραγωγός επιστρέφει ένα ποσό στο σούπερ μάρκετ σε μορφή έκπτωσης. Με αυτόν τον τρόπο πολλά σούπερ μάρκετ κατάφερναν όλα αυτά τα χρόνια να κρύβουν τα υπερβολικά περιθώρια κέρδους, που μπορεί να ξεπερνούσαν ακόμη και το 400% της αρχικής τιμής!
Η εφημερίδα είχε δημοσιεύσει, μάλιστα, και σχετικά τιμολόγια που έδειχναν συγκεκριμένα πως εάν, για παράδειγμα, η αναγραφόμενη τιμή στο τιμολόγιο είναι 0,50 ευρώ ανά κιλό, στη συνέχεια εκδίδεται ένα πιστωτικό από το σούπερ μάρκετ με το οποίο φαίνεται ότι παίρνει πίσω 0,20 ευρώ λόγω διάφορων εκπτώσεων. Δηλαδή φαίνεται πως ο παραγωγός το πουλάει τελικά 0,30 ευρώ. Ωστόσο, ως τιμή αγοράς από τα σούπερ μάρκετ φαίνεται το 0,50 ευρώ, γεγονός που αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια για δήθεν «εύλογο» κέρδος.
Πάντως, σε νέα επικοινωνία που είχε η «δημοκρατία» με παραγωγούς εμφανίστηκαν επιφυλακτικοί αν θα υλοποιηθούν τα μέτρα όπως ακριβώς τα παρουσίασε η κυβέρνηση.
Μεταξύ άλλων, ανησυχούν πως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να μη χάσουν τίποτα από τα κέρδη τους, θα προχωρήσουν σε «σκληρή» καρτελική σύμπραξη για να συμπιέσουν τις τιμές του παραγωγού ακόμη περισσότερο…
Αναρωτιόμαστε εάν η νέα πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Μαίρη Σαρπ θα αναλάβει κάποια δράση.