Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Νοέμβριο θα παραδοθεί σε λειτουργία η κύρια γραμμή!

Μέσα στο καλοκαίρι του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά

Must Read

Την αισιοδοξία του πως το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα πάψει να είναι… ανέκδοτο και θα γίνει πραγματικότητα εξέφρασε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών κατασκευής από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε, Νίκο Κουρέτα, και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της κατασκευής Άκτωρ, θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου.

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στην συνέχεια, οι τρεις τους επιβιβάστηκαν μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ σε συρμό του μετρό, ο οποίος πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής, χωρίς μηχανοδηγό, αλλά μεταφέροντας επιβάτες, για να καταλήξει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου και έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

«Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά», ανέφερε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε πως «η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά, όσο και η ομάδα μου, παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου, ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, τα οποία αναφέρονται σε δελτίου Τύπου του Ομίλου Intrakat, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τον φετινό Νοέμβριο θα παραδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όσον αφορά την κύρια γραμμή, ενώ μέσα στο καλοκαίρι του 2025 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά, ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί με την κύρια γραμμή.

Υπολογίζεται πως το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 315.000 πολίτες και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει πέντε νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This