Πρόεδρος της επιτροπής Γεραπετρίτη για Τέμπη: «Προδήλως παράνομη η μετάταξη του σταθμάρχη – Έγιναν πολλά λάθη»

Must Read

Εκθέτει την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή η κατάθεση του προέδρου της επιτροπής «Γεραπετρίτη» για το έγκλημα στα Τέμπη με 57 νεκρούς.

Ο Ιωάννης Χαλκιάς, πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων επέρριψε ευθύνες στον μοιραίο σταθμάρχη, στους μηχανοδηγούς,, στον ΟΣΕ, την  ΕΡΓΟΣΕ , την Hellenic Train, την ΡΑΣ αλλά και στο ίδιο το υπουργείο Μεταφορών. Παράλληλα τόνισε ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας που θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει την τραγωδία.

Αναφερόμενος στα συμπεράσματα της επιτροπής Γεραπετρίτη, κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή: «Εμείς καταλήξαμε στο ότι οι ευθύνες ξεκινάνε από κάτω και μπορούν να φτάσουν μέχρι πάνω. Ο βαθμός της ευθύνης του καθενός είναι θέμα που θα διερευνήσει η δικαστική εξουσία» είπε ο κ. Χαλκιάς και συνέχισε: «Δεν μπορώ να πω εγώ ότι έχει ποινική ευθύνη ο διοικητής του ΟΣΕ ή της ΕΡΓΟΣΕ κλπ, εάν δεν έχουμε πλήρη γνώση του φακέλου. Και αυτή τη στιγμή, μόνο ο ανακριτής της Λάρισας έχει γνώση».

Εν συνεχεία είπε ότι «καταλήξαμε στη διάρθρωση αυτού του πορίσματος μας, λέγοντας: Ευθύνες ο σταθμάρχης, ευθύνες ο επιθεωρητής που τον όρισε, και (τον άφησε) μόνο του, ευθύνες ενδεχομένως οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν αντί για τις 11 η ώρα νωρίτερα, ευθύνες στη διεύθυνση κίνησης του ΟΣΕ, στη διεύθυνση προσωπικού, ευθύνες στην ΕΡΓΟΣΕ διότι ακριβώς είναι πελαγωμένη με τις συμβάσεις που ξεκινάνε και δεν τελειώνουν ποτέ ή τελειώνουν μετά από 10 χρόνια, μετά από διαδοχικές παρατάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και το κόστος, ευθύνες προφανώς στη ΡΑΣ η οποία, κακώς κατά τη γνώμη μου, είχε αναλάβει με νομοθετική πρωτοβουλία τα θέματα ασφαλείας του σιδηροδρόμου – έπρεπε να ασχολείται μόνο με την αγορά και τον ανταγωνισμό – ευθύνες προφανώς στην Hellenic Train γιατί ακριβώς και οι μηχανοδηγοί της είχαν ευθύνη στο όλο δυστύχημα, ευθύνη προφανώς και στο Υπουργείο διότι ως εποπτεύoν όλου του τομέα των σιδηροδρόμων προφανώς κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει καλύτερα, κάποιες ρυθμίσεις έπρεπε να είναι πιο επιτυχείς…»

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις του βουλευτή της ΝΔ Λ. Τσαβδαρίδη, ο κ. Χαλκιάς είπε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία, και ότι η συνεννόηση του με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή». Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, αλλά έστω και αν αυτόν τον τηρούσαν θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».

Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Β. Κόκκαλη για το εάν υπήρχε το σύστημα ECTS, και ταυτόχρονα γίνονταν και ανθρώπινα λάθη, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, ο κ. Χαλκιάς είπε ότι «θα είχε σταματήσει το τρένο». Επίσης, για το εάν θα χαρακτήριζε παράνομη την πρόσληψη του σταθμάρχη, ο κ. Χαλκιάς είπε «ναι, τη μετάταξή του προφανώς, προδήλως παράνομη».

Δείτε επίσης:

 

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This