Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου, ανήμερα της μαύρης επετείου του φρικιαστικού πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, καλούνται να απολογηθούν 23 συνολικά άτομα για την επίμαχη σύμβαση 717.
Τους 23 κατηγορούμενους για την εμπλοκή τους στην υλοποίηση της εν λόγω σύμβασης, η οποία αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καλεί η Ευρωπαία Ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάππα, προκειμένου να απολογηθούν για παραλείψεις στην εκτέλεσή της. Πρόκειται για μη πολιτικά πρόσωπα, στο σύνολό τους, 18 εκ των οποίων δημόσιοι υπάλληλοι, οι υπερασπιστές των οποίων αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία, προκειμένου να λάβουν γνώση της δικογραφίας, προτού οι πελάτες τους απολογηθούν.
Πιο συγκεκριμένα, σε απολογία καλούνται:
- 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Από αυτούς, δύο κατηγορούνται και για ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον
- τέσσερις δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων
- πέντε νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον
Υπενθυμίζεται ότι σε βάρος τους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος και, ειδικότερα, για πράξεις όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις. Συγκεκριμένα, ελέγχεται η μη ολοκλήρωση της σύμβασης και οι συνεχείς παρατάσεις αυτής με αποτέλεσμα εννέα χρόνια μετά την υπογραφή της το έργο να μην έχει εκτελεστεί.
Όσον αφορά, εξάλλου, στις ενδεχόμενες ευθύνες πολιτικών προσώπων, το σκέλος αυτό της δικογραφίας έχει διαβιβαστεί από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στη Βουλή και αναμένονται από εκεί οι περαιτέρω ενέργειες.
- Δείτε το ρεπορτάζ:
Υπεγράφη το 2014
Θυμίζουμε πως η πολυσυζητημένη σύμβαση 717 υπεγράφη το 2014 με αντικείμενο την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Αν και οριζόταν ως έτος ολοκλήρωσης το 2016, εν τέλει το 2019 υπογράφηκε συμπληρωματική σύμβαση για το ίδιο έργο, με την οποία προβλεπόταν η κατασκευή ενός νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.
Οι συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. σε ποσοστό 85%. Ωστόσο, χορηγήθηκαν επτά παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, έτσι ώστε ύστερα από εννέα χρόνια μετά την υπογραφή το έργο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί.
- Δείτε σχετικό ρεπορτάζ: