Την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχίζει την μυστική διπλωματία για τον δανεισμό των δικών μας Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, τα ρεπορτάζ για τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν εκεί και τον κίνδυνο που διατρέχουν αρχαιότητες και πολιτιστικοί θησαυροί από ολόκληρον τον κόσμο πληθαίνουν.
Μετά την επονείδιστη κλοπή από τις αποθήκες του εκατοντάδων πολύτιμων αντικειμένων, νέο σκάνδαλο βλέπει το φως της δημοσιότητας και εκθέτει τους Βρετανούς, που επικαλούνται και λόγους ασφαλείας για την επιστροφή των Μαρμάρων στην Ελλάδα.
Ο δικτυακός τόπος Artnet έχει εκτενές δημοσίευμα για ετοιμόρροπη οροφή και άλλες σοβαρές ζημίες σε αίθουσες του Μουσείου, που δεν έχουν αποκατασταθεί επί μακρόν και θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και ανθρώπινες ζωές.
Crumbling Roof Raises Conservation Concerns at the British Museum
Thin sheeting covers missing glass window panes and industrial heaters have been placed in frigid galleries alongside priceless antiquities.https://t.co/ftTbeXETXJ— RM*(restitution matters) (@RM_Arjanti) February 21, 2024
Ειδικότερα, στις 23 Ιανουαρίου διαπιστώθηκε ότι έλειπαν οι γυάλινες επιφάνειες από τον φεγγίτη στις γειτνιάζουσες αίθουσες 8 και 23.
Στην αίθουσα 8, όπου φιλοξενούνται τα ογκώδη γλυπτά και οι λαξευτές πέτρινες πλάκες από το παλάτι του Ασσύριου βασιλιά του Νιμρούντ (Ιράκ), το υλικό που κάλυπτε τον φεγγίτη έχει διαρραγεί.
Σε σχετική ερώτηση του Artnet, το Βρετανικό Μουσείο απάντησε ότι οι φεγγίτες δεν θα αντικατασταθούν έως ότου ξεκινήσει η ανακαίνιση ολόκληρης της πτέρυγας.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει την Άνοιξη, ωστόσο, οι εργασίες είναι απίθανο να ξεκινήσουν πριν από τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.
«Έχουμε ξεκαθαρίσει επανειλημμένως ότι απαιτείται αντικατάσταση και ανανέωση ολόκληρης της οροφής, η οποία θα γίνει στο πλαίσιο του γενικού σχεδιασμού. Επί του παρόντος υπάρχουν προσωρινά μέτρα σε ορισμένες αίθουσες για την προστασία των συλλογών, των επισκεπτών μας και του προσωπικού από το νερό» δήλωσε εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου.
Το Βρετανικό Μουσείο έχει τοποθετήσει επιδαπέδιες θερμάστρες δίπλα από έναν φτερωτό ταύρο με ανθρώπινο κεφάλι, που χρονολογείται το 865-860 π.Χ, και σε άλλα σημεία των αιθουσών. Στόχος να αντισταθμιστεί ο κρύος αέρας στην αίθουσα.
Ίδια εικόνα και στην αίθουσα 23, όπου βρίσκονται ελληνικά εκθέματα, ενώ επιδαπέδια θερμάστρα έχει τοποθετηθεί μπροστά ακριβώς από τα Γλυπτά του Παρθενώνα, σε άλλη αίθουσα.
Πηγή εσωτερικών φωτό: Artnet
Δείτε επίσης: