Με πυρρετώδεις ρυθμούς προετοιμάζονται οι καταστηματάρχες, προκειμένου να υποδεχτούν τους πελάτες την Τσικνοπέμπτη. Οι κρατήσεις φαίνεται πως έχουν ήδη «χτυπήσει» κόκκινο και όπως εξηγούν οι επιχειρηματίες, τα μαγαζιά εστίασης πρόκειται να «βουλιάξουν». Την τιμητική τους αναμφισβήτητα θα έχουν οι ταβέρνες και τα εστιατόρια, ωστόσο, κόσμο, κυρίως νεαρής ηλικίας, αναμένουν και οι ιδιοκτήτες των μπαρ, καθώς είναι μία καλή αφορμή για διασκέδαση!
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων αλλά και πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), Γιώργος Καββαθάς. Όπως εξήγησε, την ημέρα αυτή διοργανώνονται αρκετές εκδηλώσεις, με αφορμή το τσίκνισμα, οπότε τα καταστήματα αναμένεται να «πλημμυρίσουν» από κόσμο.
«Η Τσικνοπέμπτη είναι μία μέρα, κατά την οποία όλοι βγαίνουν να διασκεδάσουν. Με βάση τη μέχρι στιγμής εικόνα που έχουμε για φέτος, πιστεύω ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης θα… ”πήξουμε” στη δουλειά. Οι προκρατήσεις είναι πολλές και σε κάποια καταστήματα ήδη δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις», είπε μιλώντας στο ethnos.gr και συνέχισε: «Αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους καταστηματάρχες του χώρου, αφού θα κάνουν τζίρους και έτσι θα μπορέσουν να κλείσουν κάποιες από τις πολλές ”τρύπες” που έχουν ανοίξει. Να μην ξεχνάμε ότι σήμερα περίπου το 30% των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές».
Αυξημένες οι τιμές σε σχέση με πέρυσι
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, οι καταναλωτές θα κληθούν να βάλουν βαθύτερα φέτος το χέρι στην τσέπη, αφού παρατηρούνται αυξήσεις τουλάχιστον 10% συγκριτικά με πέρυσι. Δηλαδή, αν κάποιος σε μία ταβέρνα παραγγείλει τα ίδια φαγητά σε σχέση με την περσινή Τσικνοπέμπτη, θα πληρώσει κατά 10%-12% περισσότερα χρήματα.
«Την τελευταία διετία το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης έχει αυξηθεί κατά περίπου 42%. Οι επιχειρηματίες καταφέραμε να απορροφήσουμε περίπου το 30% των αυξήσεων αλλά για το υπόλοιπο δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα», τόνισε σχετικά.
Μείωση της κατανάλωσης
Βέβαια, ο ίδιος ξεκαθάρισε πως το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με την γενικότερη ακρίβεια που μαστίζει τους Έλληνες καταναλωτές, οδηγούν σε μείωση της κατανάλωσης.
«Είναι γεγονός ότι ένα μέρος των καταναλωτών έχει πολύ περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, οι οποίες φτάνουν ίσα-ίσα για τα προς το ζην. Οι περιορισμένες οικονομικές συνέπειες φαίνονται ξεκάθαρα στην κατανάλωση στα μαγαζιά μας, η οποία έχει μειωθεί αισθητά. Οι πελάτες πλέον παραγγέλνουν λιγότερα πράγματα σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό έχει αποτυπωθεί και από τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το ινστιτούτο της ΓΣΕΒΕΕ και περιμένουμε να το δούμε και την Τσικνοπέμπτη», ανέφερε ο κ. Καββαθάς και κατέληξε:
«Αρκετοί από αυτούς που έβγαιναν μία φορά την εβδομάδα, πλέον βγαίνουν για διασκέδαση μία φορά στις 15 μέρες. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται ξεκάθαρα τις καθημερινές, πολλές από τις οποίες είναι ‘’νεκρές’’. Μην κοιτάμε μόνο τα κέντρα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων. Στις γειτονιές και τα προάστια το πρόβλημα είναι πολύ έντονο».