Απίστευτη ψυχραιμία επέδειξε ο 29χρονος υποσμηναγός Δημήτρης Αποστολάκης όταν χθες το μεσημέρι βρέθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της πτήσης με το F16 και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει τηρώντας κατά γράμμα όλα όσα είχε μάθει κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του!
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, το νεαρό στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας όταν βρέθηκε πάνω στη μικρή σωσίβια λέμβο που περιλαμβάνεται στο κιτ επιβίωσης, επικοινώνησε μέσα από το κινητό του τηλέφωνο με τη Μοίρα του!
Ο Δημήτρης Αποστολάκης είχε την συσκευή πάνω του και παρόλο που είχε βραχεί λειτουργούσε κανονικά και είχε σήμα!
Έτσι τηλεφώνησε στην Μοίρα του, στην 337 Πολεμική Μοίρα «Φάντασμα» στη Λάρισα και ενημέρωσε για όσα είχαν συμβεί, ποια ήταν η κατάστασή του ενώ είπε πως βρισκόταν πάνω στη λέμβο και περίμενε βοήθεια! O υποσμηναγός ανέμενε περίπου για 50 λεπτά μέχρι να τον παραλάβει το Super Puma καθώς λόγω των κακών καιρικών συνθηκών δεν μπορούσαν να τον εντοπίσουν. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο στρατόπεδο «Σακέτα» στον Καρέα όπου υποβλήθηκε στις απαραίτητες εξετάσεις. Όπως διαπιστώθηκε ήταν καλά τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική του υγεία.
Δείτε βίντεο:
Παίρνει εξιτήριο σήμερα
Εξιτήριο αναμένεται να πάρει σήμερα, Πέμπτη 21/3, από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορία, ο 29χρονος Υποσμηναγός της Πολεμικής Αεροπορίας μετά την πτώση του F-16 στη θαλάσσια περιοχή στη Ψαθούρα. Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος.
Ο πιλότος, σύμφωνα με τους γιατρούς, είναι καλά στην υγεία του, και αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα το απόγευμα. Έπρεπε να μείνει για νοσηλεία ένα 24ωρο για προληπτικούς λόγους. Τού έχει γίνει πλήρης απεικονιστικός έλεγχος με αξονική και μαγνητική τομογραφία που βγήκαν καθαρές. Στο πλευρό του βρίσκεται η σύζυγός του και η οικογένειά του και μάλιστα, στους οποίους παραχωρήθηκε ένα δωμάτιο δίπλα σε αυτό που νοσηλεύεται ο 29χρονος υποσμηναγός. Αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά. Στη συνέχεια, έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία. Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο. Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο. Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.
Το χρονικό της υπόθεσης
Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια. Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.
Ο πιλότος έκανε έγκαιρη χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος, άνοιξε το αλεξίπτωτο και έπεσε στην θάλασσα. Αμέσως, τα υπόλοιπα μαχητικά του σχηματισμού έδωσαν τις συτεταγμένες του σημείου που έπεσε το F-16 στο Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων, στην Λάρισα. Το ΕΚΑΕ άρχισε άμεσα να συντονίζει την επιχείρηση και μέσα σε πέντε λεπτά επικοινώνησε με την 130 Σμηναρχία Μάχης της Λήμνου. Από εκεί, μετά από περίπου 15 λεπτά, απογειώθηκε το ελικόπτερο Super Puma, δηλαδή περίπου στις 13.50. Το ελικόπτερο έκανε περίπου 15 λεπτά να φτάσει στην περιοχή της Ψαθούρας. Όταν έφτασε στην περιοχή, το Super Puma δυσκολεύτηκε να εντοπίσει τον πιλότο, καθώς υπήρχε έντονος κυματισμός στην θάλασσα και η λέμβος του είχε παρασυρθεί πιο μακριά από τις συντεταγμένες που είχαν δώσει οι πιλότοι. Αν και ήταν μάρτυρες στην πτώση, οι πιλότοι των υπόλοιπων μαχητικών του σχηματισμού δεν κατάφεραν να κρατήσουν για αρκετή ώρα οπτική επαφή με τον 29χρονο υποσμηναγό.
Τελικά, το Super Puma κατάφερε να τον εντοπίσει 50 λεπτά αργότερα, δηλαδή περίπου στις 3 το μεσημέρι. Όπως ανακοίνωσε και το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η διάσωση του πιλότου έγινε στις 15.02.
Στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μετείχαν ένα ελικόπτερο τύπου Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, ένα ελικόπτερο τύπου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ένα αεροσκάφος τύπου CL- 415 από την 113 Πτέρυγα Μάχης, ενώ προς την περιοχή της πτώσης χάραξε πορεία η φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ σε μεγίστη ετοιμότητα είχε τεθεί και ένα αεροσκάφος τύπου C-130.
Διαβάστε ακόμα:
Το χρονικό της πτώσης του F-16: Παίρνει εξιτήριο ο πιλότος που έπεσε στη Ψαθούρα
Συντριβή F-16: Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ο πιλότος που πάλευε μιάμιση ώρα σε ανοιχτή θάλασσα
Κατέπεσε F-16 στη νήσο Ψαθούρα – Εγκατέλειψε ο πιλότος