Την «φιλοσοφία» που πρέπει να έχουν οι οδηγοί αλλά και οι πεζοί ώστε να αποτρέπονται τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα ανέπτυξε o εκπαιδευτής οδικής συμπεριφορας, Kωνσταντίνος Μαρκουίζος, γνωστός ως«Ιαβέρης».
Αυτή την εβδομάδα συνέβησαν αρκετά τροχαία στην χώρας μας με κυριότερα την παράσυρση της πενταμελούς οικογένειας στην οδό Πειραιώς και την θανάσιμη παράσυρση της 72χρονης στην Βούλα.
«Δεν είναι μόνο οι οδηγοί και οι αναβάτες οι οποίοι έχουν στα χέρια τους την ευθύνη.
Υπάρχουν και οι πεζοί, οι ευάλωτοι χρήστες δηλαδή, οι ποδηλάτες, όλοι αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν το δίκτυο. Στην προκειμένη περίπτωση, όπως και σε άλλες πάρα πολλές περιπτώσεις και μοτοσυκλετιστές οι οποίοι έχουν πέσει και έχουν σκοτωθεί. (…) Πρόσφατα δύο κοπέλες που παρέσυραν μια κοπέλα που βρέθηκε μπροστά τους στο δρόμο σε σημείο που δεν υπήρχε διάβαση. Συνειδητά περνάει ο κόσμος και πηδάνε ακόμα και μπαριέρες. Στη Συγγρού επανειλημμένως έχουμε δει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε δρόμους οι οποίοι είναι γρήγοροι λεωφόροι, να περνάνε σε σημεία που δεν υπάρχουν διαβάσεις», ανέφερε σήμερα το πρωί στην ERT.
Και πρόσθεσε: «Κανείς δε βγαίνει στο δρόμο και λέει σήμερα θα πάω και θα σκοτώσω κάποιον. Απλά βγαίνουν στο δρόμο και με όλα τους τα προβλήματα (…) δεν σκέφτονται τίποτα άλλο, σκέφτονται μόνο τα προβλήματά τους. Σκέφτονται όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο όπως είναι η μετακίνησή μας.
Ο νέος νόμος 50/90 του 2024 με το άρθρο 90, το οποίο βάζει κάποιες κατηγορίες, όπως είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η παραβίαση στοπ, η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση διπλής διαχωριστικής και άλλες οι οποίες καταλήγουν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους. Πλέον τιμωρούνται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στο παρελθόν».
Σχετικά με τις αιτίες των τροχαίων πρόσθεσε πως: «είναι συνδυασμός και όλων των χρηστών και των ευάλωτων, αλλά και η αύξηση της μέσης ταχύτητας στα αστικά κέντρα. Στο μακελειό το οποίο συντελείται μέσα στις κατοικημένες περιοχές, εννοούμε τις γειτονιές, όχι τις λεωφόρους. Και εκεί που πάει να θεσμοθετηθεί το όριο των 30 χιλιομέτρων που υιοθετείται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, ακούμε αντιρρήσεις και προβλήματα από τους ίδιους τους πολίτες για νόμο που πάει να προφυλάξει τα παιδιά μέσα στις γειτονιές».
Αναφορικά με τις κάμερες στους δρόμους:
«Θεωρώ πως είναι ένα μέσο το οποίο θα βοηθήσει πολύ στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, διότι το πρώτο θέμα είναι η ευαισθητοποίηση – ενημέρωση που γίνεται και μέσω με τη βοήθεια και τη συνεργασία των μέσων μαζικής Ενημέρωσης».
«Η αυστηροποίηση υπάρχει, όμως να εφαρμόζονται και οι νόμοι.Οι κάμερες μπορούν να βοηθήσουν γιατί δεν μπορούμε να στελεχώσουμε τα τμήματα της Τροχαίας με τόσο κόσμο, έτσι ώστε ο καθένας από εμάς να έχει έναν αστυνομικό δίπλα του», κατέληξε.
Δείτε βίντεο:
(κεντρική φωτογραφία αρχείου)
Δείτε επίσης:
Ξεσπά ο γιος της 72χρονης που σκοτώθηκε στην Βούλα: «Οι μηχανές κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα»