Δύσκολα θα ξεφεύγουν όσοι επιχειρούν να κυκλοφορούν ανενόχλητοι στους δρόμους, φορτωμένοι με παραβάσεις του ΚΟΚ.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο, η ΑΑΔΕ θα έχει στην διάθεσή της την ειδική εφαρμογή, που θα επιτρέπει τον ψηφιακό έλεγχο των πινακίδων κυκλοφορίας. Ο πρώτος «στόχος» του «Big Brother» της εφορίας θα αφορά όσους έχουν παραδώσει ηλεκτρονικά τις πινακίδες τους (ακινησία), αλλά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα οχήματα.
Τα ηλεκτρονικά δόκανα θα στηθούν σε σημεία-κλειδιά, όπου μπορεί να καταγράφεται η διέλευση χιλιάδων οχημάτων. Το σκανάρισμα των πινακίδων εξ αποστάσεως, θα επιτρέπει τον εντοπισμό των παραβατών. Τα πρόστιμα θα στέλνονται συστημένα. Αυτή είναι η διαδικασία που προβλέπει το νέο πλαίσιο για τους ελέγχους, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση και θα αποτελέσει νόμο του Κράτους.
Ο έλεγχος θα διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή ηλεκτρονικών διασταυρώσεων και στοιχείων από την ΑΑΔΕ, με άντληση δεδομένων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή από Αττική Οδό και Εθνικό δίκτυο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα μπορούν να εντοπίζουν μέσω ειδικής εφαρμογής κινητών συσκευών για την σάρωση πινακίδων, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που, ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία, βρίσκονται να κυκλοφορούν. Τα πρόστιμα γίνονται πιο αυστηρά, καθώς πέρα από το χρηματικό, αφορούν και στην δυνατότητα του παραβάτη να οδηγεί.
Για όχημα το οποίο έχει δηλωθεί σε ακινησία, εάν εντοπιστεί στο πλαίσιο ελέγχων, είτε διερχόμενο, είτε σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό το οποίο έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας, αίρεται αυτοδικαίως η ακινησία και επιβάλλεται, πέραν των Τελών Κυκλοφορίας και πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος. Τα οχήματα σε ακινησία -κοντά 100.000 κάθε χρόνο- είναι μόνο η αρχή, καθώς το ψηφιακό σκανάρισμα θα αποκαλύπτει και άλλες παραβάσεις, όπως η κυκλοφορία ανασφάλιστων και η κυκλοφορία αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ.
Μέχρι να καταστεί λειτουργική η ψηφιακή εφαρμογή, η ΑΑΔΕ θα εντείνει τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, έτσι ώστε τουλάχιστον μία φορά ανά εξάμηνο να γνωρίζει ποιοι αγνοούν τις σχετικές υποχρεώσεις. Πλέον δεν θα απαιτούνται ανταλλαγές αρχείων με γραφειοκρατικές διαδικασίες για τον εντοπισμό τους, αφού μέσω της διαλειτουργικότητας οι ελεγκτικές υπηρεσίες έχουν άμεση πρόσβαση στις αναγκαίες βάσεις δεδομένων. Όσο για τα πρόστιμα, θα ακολουθούν τον ίδιο ηλεκτρονικό δρόμο, ώστε να μην μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι χάθηκε… το ραβασάκι της εφορίας.
Ηλεκτρονικά δόκανα δεν θα στηθούν μόνο για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Στο στόχαστρο μπαίνουν και τα επαγγελματικά οχήματα, ειδικά για τον εντοπισμό περιπτώσεων λαθρεμπορίου. Αξιοποιώντας πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, η ΑΑΔΕ έχει εντάξει στο Επιχειρησιακό της Σχέδιο, την Δημιουργία Συστήματος Αυτόματης Καταγραφής Πινακίδων Διερχόμενων Οχημάτων (ΣΥΚΑΔ – Σύστημα (παρακολούθησης) Καταγραφής Διελεύσεων) που περιλαμβάνει: πληροφοριακό σύστημα και τεχνολογικό εξοπλισμό (κάμερες, μπάρες, υποδομές κ.λ.π.), αυτόματη αναγνώριση και καταγραφή στοιχείων οχημάτων παντός τύπου (Ι.Χ., φορτηγών, λεωφορείων, βυτιοφόρων, κ.λπ.) κατά την διέλευσή τους από συγκεκριμένο σημείο ελέγχου. Τα παραπάνω συστήματα θα εγκατασταθούν σε 30 συνοριακά σημεία και λιμάνια.