Ψάχνουν τους εργαζόμενους με τα κυάλια!
«Ανοιχτή πληγή» για τον ελληνικό τουρισμό παραμένουν τα κενά στις θέσεις εργασίας και δη στα εποχικά (σεζόν).
Πέρσι, υπολογίζεται ότι «έλειπαν» περίπου 60.000 εργαζόμενοι είτε ανειδίκευτοι (πχ στην κουζίνα) είτε εξειδικευμένοι (πχ στις ρεσεψιόν), όμως φέτος ο πήχης ανεβαίνει στους 80.000…
Το 2023, οι ξένοι επισκέπτες έφτασαν στα 33 εκατομμύρια, ενώ ο μέσος αριθμός απασχολούμενων στον Τουρισμό στη διάρκεια της χρονιάς ήταν 383 χιλιάδες! Κάθε ένας εργαζόμενος έπρεπε να εξυπηρετήσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, 86 επισκέπτες, αναλογικά. Η ΔΥΠΑ και το υπουργείο Εργασίας επιχειρούν να γεφυρώσουν το χάσμα των επιχειρήσεων του κλάδου, με όσους αναζητούν απασχόληση, θέτοντας αξιοπρεπείς όρους.
Η πλατφόρμα JΟΒmatch ενεργοποιήθηκε με αυτό τον σκοπό. Οι επιχειρήσεις του κλάδου -καταλύματα και εστίαση- δημιουργούν προφίλ και αναζητούν εργαζόμενους, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, συγκεκριμένες ειδικότητες, προσφέροντας συγκεκριμένες αποδοχές. Όσοι αναζητούν εργασία ανεβάζουν τι θέσεις ψάχνουν, σε ποια περιοχή, για ποιες ώρες, με τι αποδοχές.
Την εφαρμογή μπορεί να την κατεβάσει κάποιος δωρεάν από το Play Store αν έχει Αndroid συσκευή και από το App Store αν έχει iOS συσκευή. Στο προφίλ ζητούν να συμπληρωθούν τα απαραίτητα για την εγγραφή στοιχεία. Τα υπόλοιπα, όπως AΦΜ, ΑΜΚΑ, δεν είναι απαραίτητα, αλλά αν συμπληρωθούν βοηθούν την επιχείρηση στην διαδικασία πρόσληψης. Παράλληλα, ο αλγόριθμος θα εμφανίζει κάποιον πιο συχνά στις επιχειρήσεις όταν ψάχνουν υποψηφίους με τα χαρακτηριστικά αυτά.
Οι εργοδότες, ψάχνουν για υποψηφίους, βάζοντας ως φίλτρα πληροφορίες που έχει κανείς στο προφίλ του, όπως κατηγορία επιχείρησης, θέση εργασίας, χρόνια προϋπηρεσίας, επιθυμητό ημερομίσθιο, επιλεγμένο ωράριο και τοποθεσία. Με βάση αυτά τα φίλτρα εμφανίζονται αποτελέσματα υποψηφίων και από την πλευρά της η επιχείρηση, επιλέγει να στείλει notification για να κλειστεί συνέντευξη.
Έρχεται notification ότι έχει επιλεγεί ο τάδε, βάσει της διαθεσιμότητας, της περιοχής και των λοιπών φίλτρων που έχει συμπληρώσει. Αυτό σημαίνει ότι εμφανίστηκε το προφίλ του σε μια επιχείρηση και ότι πρέπει τώρα να επιβεβαιώσει αν θέλει να προχωρήσει. Κάνοντας swipe δεξιά, επιλέγει ότι τον ενδιαφέρει η ευκαιρία εργασίας, «ματσάρει» δηλαδή με τον εργοδότη, ενώ κάνοντας swipe αριστερά, την αγνοεί.
Έχοντας «ματσάρει» με μια ευκαιρία εργασίας, έχει την επιλογή να συνεχίσει την διαδικασία ή να την ακυρώσει. Αν επιλέξει να συνεχίσει, τότε ο εργοδότης μπορεί να στείλει notification για ακριβή τοποθεσία, ημέρα και ώρα της συνέντευξης, την οποία θα πρέπει να επιβεβαιώσει ο διαθέσιμος υπάλληλος. Επίσης η συνέντευξη μπορεί να οριστεί και τηλεφωνικά.
Για να εμφανιστεί στις ευκαιρίες εργασίας που προτιμά κάποιος και να μπορεί να τον δουν και να τον επιλέξουν οι εργοδότες, απλώς συμπληρώνει τα διαθέσιμα φίλτρα και έπειτα τον προβάλλει η ΔΥΠΑ σε όλο το δίκτυο, σε πραγματικό χρόνο, όποτε προκύπτει μια ανάγκη.
Στη συνέχεια, μια επιχείρηση θα ειδοποιήσει ότι επέλεξε τον δείνα και αποφασίζει αυτός αν θα «ματσάρει» ή όχι. Αν δεν επιλεγεί κάποιος από εργοδότες, τότε θα πρέπει να ελέγξει αν έχουν λήξει τα φίλτρα (ημερομηνίες και ώρες διαθεσιμότητας) ή να τα διευρύνει λίγο, ώστε να εμφανίζεται σε περισσότερες αναζητήσεις εργοδοτών. Βεβαίως, μπορεί να βαθμολογήσει την θέση εργασίας και το περιβάλλον εργασίας, μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας. Θα έρθει αυτοματοποιημένο notification για να κάνει την διαδικασία με μερικά απλά taps. Οι εργοδότες μπορούν αντίστοιχα να βαθμολογήσουν…
Για να ακυρωθεί ή επαναπρογραμματιστεί μία συνέντευξη, θα πρέπει να ειδοποιήσει κανείς τον εργοδότη μέσω της εφαρμογής, μέχρι 1 ώρα πριν. Αν δεν το κάνει, τότε θα μπορεί να δηλώσει ότι δεν εμφανίστηκε και να πάρει 0 rating, οπότε θα πρέπει να είναι συνεπής.
Για να κλείσει μια δουλειά, υπάρχουν μόνο τέσσερα στάδια:
1. Swipe δεξιά για να «ματσάρει» κάποιος με την ευκαιρία εργασίας
2. Επιβεβαίωση ενδιαφέροντος
3. Προγραμματισμός συνέντευξης (ο εργοδότης μπορεί να το παραλείψει αυτό το βήμα και να προχωρήσει κατευθείαν στην πρόσληψη)
4. Συγχαρητήρια, πήρες την δουλειά!
Αν θέλει κάποιος να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό του, μπορεί να το κάνει εύκολα από τις ρυθμίσεις του προφίλ του. Τα πλήρη στοιχεία του, (επώνυμο, κινητό τηλ. email), όπως και τα υπόλοιπα στοιχεία που προαιρετικά ανεβάζει, όπως το βιογραφικό, είναι εμφανή στις επιχειρήσεις, μόνο αν επιλεγεί και κλειστεί συνέντευξη. Μέχρι τότε, εμφανίζεται μόνο η φωτογραφία προφίλ, το μικρό όνομα, η ηλικία, το rating και τα χρόνια προϋπηρεσίας.