Σε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για την Ευρώπη αναδεικνύεται η Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν ότι προτιμούν τα ταξίδια μικρότερων αποστάσεων.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη νέα μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» όπου εξετάζονται η πρόθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες, οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, η διάρκεια και το είδος της διαμονής κι άλλες σημαντικές παράμετροι.
Οι αγορές που εξετάζονται είναι αυτές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Ισπανίας και όπως προκύπτει φέτος, ο προγραμματισμός των διακοπών στο εξωτερικό φαίνεται να ξεκινάει από νωρίς με ποσοστό περί το 70% των Γερμανών, των Βρετανών και των Ισπανών και 60% των Γάλλων να έχουν αρχίσει ήδη να κλείνουν τα ταξίδια τους για τους επόμενους 12 μήνες.
Οι προτιμήσεις και η διάρκεια του ταξιδιού
Σε ό,τι αφορά στις χώρες που σκέφτονται οι Ευρωπαίοι να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και στην 7η θέση για την αγορά της Ισπανίας. Η διαφορά ωστόσο μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μία ή δύο θέσεις είναι πολύ μικρή και οι χώρες αυτές είναι είτε πολύ μεγαλύτερες είτε πολύ πιο εύκολα προσβάσιμες ακόμα και οδικώς.
Στην εν λόγω μελέτη εξετάζεται και η διάρκεια του ταξιδιού από τον τόπο διαμονής προς τον προορισμό των διακοπών. Όπως αποδεικνύεται οι περισσότεροι επιλέγουν ταξίδια μικρότερων αποστάσεων, με διάρκεια λιγότερη από 3 ώρες. Συγκεκριμένα, αυτή την προτίμηση έχουν σχεδόν 8 στους 10 Γερμανούς, τα ¾ των Γάλλων και των Βρετανών καθώς και ένα ποσοστό 78% των Ισπανών. Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι πιο μακριά γεωγραφικά αποτελεί συγκριτικό μειονέκτημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν αποτελεί τελικά δημοφιλή προορισμό για τις μεγάλες αγορές κι εδώ φαίνεται και το ισχυρό brand του προορισμού.
Δαπάνες και είδος διακοπών
Από τα στοιχεία που φέρνει στο φως η μελέτη, προκύπτουν και οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, αποτυπώνοντας και την υψηλότερη προτεραιοποίηση πλέον των ταξιδιών στην Ευρώπη τη μετά την πανδημία.
Η επικρατέστερη με διαφορά απάντηση στις υπό μελέτη αγορές, είναι ότι το ταξιδιωτικό κοινό προτίθεται να ξοδέψει φέτος όσα ξοδεύει συνήθως και ακολουθούν στη δεύτερη θέση όσοι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Σκοπεύουν να ξοδέψουν όσα ξοδεύουν συνήθως, το 50% των Γερμανών, το 47% των Γάλλων, το 51% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 44% των Ισπανών, ενώ περισσότερο από το σύνηθες σκοπεύει να ξοδέψει το 31% των Γερμανών, το 29% των Γάλλων, το 29% των κατοίκων του Ην. Βασιλείου και το 36% των Ισπανών.
Ως προς το κίνητρο όσων προτίθενται να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, γι’ αυτούς που έχουν ξεκινήσει να οργανώνουν τις διακοπές τους, στην πρώτη θέση είναι η απόλαυση και η χαλάρωση που προτιμά το 56% των Γερμανών, το 55% των Γάλλων, το 71% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και το 58% των Ισπανών. Ακολουθεί η εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού για το 51% των Γερμανών, το 56% των Γάλλων, το 50% των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου και το 55% των Ισπανών. Ιδιαίτερα μεγάλη σημασία δίνουν στον καιρό οι Βρετανοί (51%) και οι Γερμανοί (45%) ενώ πολύ υψηλό είναι και το ποσοστό των Γερμανών (41%) που αποζητούν νέες / συναρπαστικές δραστηριότητες.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο είδος των διακοπών στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ή το είδος των διακοπών ευρύτερα που προτιμούν οι υπό μελέτη αγορές, ξεχωρίζουν τα ταξίδια σε παραθαλάσσιους προορισμούς (Beach/Coast), City Break, τα ταξίδια στη φύση, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, συγγενείς και φίλους και τα ταξίδια για περπάτημα ή πεζοπορία. Ειδικότερα, τα ταξίδια για τη θάλασσα προτιμούν το 51% των Γερμανών, το 31% των Γάλλων, το 40% από το Ηνωμένο Βασίλειο και το 24% των Ισπανών. City Break προτιμούν το 41% των Γερμανών, το 31% των Γάλλων, το 38% από το Ην. Βασίλειο και το 29% των Ισπανών. Οι Γερμανοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και για διακοπές στη Φύση (40%) και για Περπάτημα / Πεζοπορία ( 29%).