Στην σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στον κλάδο της φιλοξενίας στάθηκαν εμπειρογνώμονες του ελληνικού τουρισμού, από το βήμα του 2ου Περιφερειακού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, στην Κρήτη. Αφού σημείωσαν ότι το ανθρώπινο στοιχείο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό, διευκρίνισαν πως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της τουριστικής εκπαίδευσης στην χώρα.
Η. Κικίλιας: Η χώρα δίνει 1 δισ ευρώ για επαγγελματική κατάρτιση με αβέβαια αποτελέσματα
Ο Γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ Ηλίας Κικίλιας επεσήμανε ότι «η επαγγελματική τουριστική εκπαίδευση στην Ελλάδα υπολείπεται σε σχέση με άλλες χώρες». Μάλιστα ανάφερε ότι «η χώρα δίνει 1 δισ. ευρώ για επαγγελματική κατάρτιση, από κονδύλια του ταμείου ανάκαμψης, με αβέβαια όμως αποτελέσματα». Αφού τόνισε ότι «οι κρατικές τουριστικές σχολές στην Ρόδο και στην Ανάβυσσο, δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις», σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «θα πρέπει να υπάρξουν ειδικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των μικρών ξενοδοχείων». Την ίδια στιγμή, ανέδειξε την «μεγάλη ζήτηση που έχουν τα προγράμματα του ινστιτούτου στο σκέλος της αναβάθμισης των τουριστικών δεξιοτήτων. Την στιγμή που το ΙΝΣΕΤΕ μπορεί να καλύψει 1500 θέσεις για τουριστική εκπαίδευση, οι αιτήσεις ξεπερνάνε τις 6.000 αιτήσεις».
Κ. Μαρινάκος: Οι τουριστικές σχολές στην Ελλάδα πρέπει να εξελιχθούν σε Τουριστικές Ακαδημίες
Ο Καθηγητής του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Κωνσταντίνος Μαρινάκος αλλά και πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου επεσήμανε ότι «η τουριστική εκπαίδευση πρέπει και μπορεί να ακολουθήσει τις διάσημες σχολές τουριστικές εκπαίδευσης του εξωτερικού και συγκεκριμένα της Ελβετίας. Για να γίνει όμως η Ελλάδα Ελβετία στο πεδίο της τουριστικής εκπαίδευσης, θα πρέπει οι σχολές τουρισμού στη Ρόδο και την Αθήνα μα εξελιχθούν σε Ακαδημίες τουρισμού, κατά το πρότυπο των διεθνών σχολών της Λωζάνης. Εξειδικεύοντας τις προτάσεις του για την αναβάθμιση των τουριστικών σπουδών της Ελλάδας, τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά προγράμματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια». Επίσης έκανε λόγο και για «νέα μεταπτυχιακά προγράμματα με ειδικά μαθήματα», αλλά και για την «ανάγκη ύπαρξης ισχυρού γραφείου διασύνδεσης των αποφοίτων με την αγορά εργασίας».
Πρότυπο στην εκπαίδευση
Στο μεταξύ η Grecotel, ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος, όπως τόνισε ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης λειτουργικός διευθυντής του Ομίλου, για να απαντήσει στις προκλήσεις της αναβάθμισης των τουριστικών δεξιοτήτων των εργαζομένων της «κάθε χρόνο πραγματοποιεί ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης στους 6.000 και πλέον εργαζομένους τους. Μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, που περιλαμβάνονται 15 θεματικές ενότητες αλλά και ψηφιακή βιβλιοθήκη 130 μαθημάτων οι εργαζόμενοι του ομίλου κάθε χρόνο λαμβάνουν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση προκειμένου να ανταποκριθούν στις σύγχρονες προκλήσεις της φιλοξενίας». Ο κ.Καλαϊτζιδάκης υπενθύμισε ότι η Grecotel αποτελεί πρότυπο στο πεδίο της ελληνικής φιλοξενίας, απόρροια της φιλοσοφίας που διέπει τα γονίδια του ομίλου. Μιας φιλοσοφίας που τα ξενοδοχεία είναι η επέκταση της φιλοξενίας που απολαμβάνει ο επισκέπτης στο κρητικό σπίτι. «Κάθε εργαζόμενος που εκπαιδεύεται στην Grecotel πιστοποιείται» τόνισε ο κ. Καλαϊτζιδάκης υπογραμμίζοντας την σημασία να είναι εκπαιδευμένος ένας εργαζόμενος,
Αγάπη Σμπώκου: Το ανθρώπινο δυναμικό είναι όρος επιτυχίας
Ειδική αναφορά στο ανθρώπινο δυναμικό έκανε στην παρέμβασή της η αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Αγάπη Σμπώκου, σημειώνοντας ότι «την δεκαετία της κρίσης, εργοδότες και εργαζόμενοι έχτισαν ένα σημαντικό κεκτημένο. Μια αμοιβαία συνθήκη συνεννόησης» όπως εξήγησε. «Αυτό το κεκτημένο οφείλουμε να διαφυλάξουμε και να εξελίξουμε. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι όρος επιτυχίας, για να μπορέσουμε να πάμε όλοι μαζί ακόμα πιο ψηλά. Ο δεύτερος αφορά τα μέτρα, τους τρόπους, την κατεύθυνση που θα πάρουμε, για έναν βιώσιμο ελληνικό τουρισμό. Και όταν μιλάμε για βιωσιμότητα, εννοούμε τον σεβασμό στο περιβάλλον, στους ανθρώπους, στη φύση, στις παραδόσεις, στον πολιτισμό μας. Αυτή είναι η κατεύθυνση που θα πρέπει να πάρουμε άμεσα, έτσι ώστε όχι μόνο να προστατεύσουμε το προϊόν μας, αλλά να το καταστήσουμε ακόμα πιο σύγχρονο, ακόμα πιο ανταγωνιστικό, ακόμα πιο αποδοτικό. Και σε αυτήν τη κατεύθυνση η Κρήτη μπορεί να παίξει κεντρικό ρόλο. Έχει την τουριστική παράδοση και την τεχνογνωσία, Διαθέτει μοναδικό φυσικό πλούτο και τεράστιο πολιτιστικό απόθεμα», ανέφερε.