Στο «κόκκινο» βρίσκεται η αγωνία των υποψηφίων που διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς ολοκληρώθηκαν τα μαθήματα Ειδικότητας και Προσανατολισμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα Επαγγελματικά και Γενικά Λύκεια αντίστοιχα και σειρά έχουν τα ειδικά μαθήματα. Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκεται και η βαθμολόγηση των γραπτών, με τις σχετικές ανακοινώσεις να προγραμματίζονται για τα τέλη του μήνα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γιάννη Βαφειαδάκη, οι βάσεις θα κινηθούν πτωτικά σε ό,τι αφορά στην εισαγωγή στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα τέσσερα πεδία. Ο ίδιος επεσήμανε πως θα ακολουθήσει «Βατερλώ» κυρίως στο 2ο αλλά και στο 4ο πεδίο, όπου οι βάσεις αναμένεται να σημειώσουν «κατάρρευση». Μάλιστα, στο δεύτερο πεδίο σε κάποιες σχολές οι βάσεις μπορεί να πέσουν ακόμα και κατά 1.000 μόρια.
Ο κ. Βαφειαδάκης εξήγησε πως βασική αιτία είναι τα θέματα στη γλώσσα, στα μαθηματικά και κυρίως στη φυσική. «Όταν κάποια θέματα είναι δύσκολα, δε σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι είναι και κακά. Στα μαθηματικά τα θέματα ήταν δύσκολα, δεν ήταν, όμως, κακά. Στη φυσική έγινε η… σφαγή του Δράμαλη, διότι τα θέματα ήταν λάθος συνολικά. Είχαν λανθασμένη στόχευση αχρείαστες παγίδες και δεν υπήρχε διαβάθμιση σε αυτά. Πηγαίναμε από παγίδα σε κόντρα παγίδα, ενώ η άσκηση του 4ου θέματος ήταν κατασκευασμένη και όχι βγαλμένη από τη ζωή», υποστήριξε, σημειώνοντας πως στη φυσική σίγουρα έχει συμβεί να αδικηθούν κάποιοι καλοί μαθητές, οι οποίοι διάβασαν περισσότερο από άλλους κατά τη διάρκεια της χρονιάς:
«Για παράδειγμα, αν κάποιος μαθητής διάβασε για να γράψει για 13 και κάποιος άλλος για να γράψει για 7, εξαιτίας των θεμάτων της φυσικής θα πάρουν και οι δύο 5. Αυτό σημαίνει ότι αδικείται ο μαθητής που μελέτησε περισσότερο όλη τη χρονιά. Γι’ αυτό η επιτροπή εξετάσεων αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση για τα θέματα της φυσικής. Θα πρέπει να δει το υπουργείο, ποιοι είναι εκείνοι που αποφάσισαν για τα θέματα στη φυσική, για να μην τους ξαναβάλουν σε αυτήν τη θέση».
Η εικόνα ανά πεδίο
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος εκτιμά πως οι βάσεις στα τέσσερα πεδία θα διαμορφωθούν ως εξής:
- Στο πρώτο πεδίο δυσκολίες για τους υποψήφιους παρουσίασαν τα θέματα της γλώσσας και της ιστορίας. Οι βάσεις ξεκάθαρα θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία, η οποία, ωστόσο, δε θα είναι ιδιαίτερα έντονη.
- Στο δεύτερο πεδίο ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ περιμένει «γκρέμισμα» των βάσεων. Τους υποψήφιους δυσκόλεψαν πάρα πολύ κυρίως η φυσική αλλά και η γλώσσα καθώς και τα μαθηματικά. Το αποτέλεσμα θα είναι οι βάσεις να σημειώσουν αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη πτώση με τις προπέρσινες πανελλαδικές εξετάσεις. «Στο δεύτερο πεδίο θα καταγραφεί μεγάλη πτώση των βάσεων ακόμα και στις πιο περιζήτητες σχολές. Θα υπάρχουν σχολές, στις οποίες η πτώση των βάσεων μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 1.000 μόρια», σημειώνει ο κ. Βαφειαδάκης.
- Στο τρίτο πεδίο, ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ εκφράζει την εκτίμηση ότι η φυσική θα οδηγήσει σε πτώση των βάσεων, ωστόσο, αυτή δε θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές θα είναι αντίστοιχη με την πτώση που θα σημειώσουν οι βάσεις στο πρώτο πεδίο.
- Στο τέταρτο πεδίο, ο κ. Βαφειαδάκης αναφέρει ότι γλώσσα και μαθηματικά οδηγούν τις βάσεις προς τα κάτω. Αυτές αναμένεται να κινηθούν στα επίπεδα που βρέθηκαν το 2022.
«Το σύστημα εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι συμπλήρωσης θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι θα πέσουν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής αλλά σε γενικές γραμμές, όσοι ήταν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εισαχθούν. Άρα τα παιδιά να μη νιώθουν ότι έγινε κάτι φοβερό φέτος παρά τη δυσκολία των θεμάτων και την πτώση των βάσεων», καταλήγει μιλώντας στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.