Η ανησυχία για την κατάσταση στα τρένα παραμένει, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν ενέκρινε την αίτηση για την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ.
Ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη και οι αρμόδιοι ακόμη δεν πράττουν όσα οφείλουν για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών και να μην θρηνήσουμε ξανά θύματα.
Είχε προηγηθεί το εξώδικο των μηχανοδηγών της Πανελλήνιας Έλξης Προσωπικού (ΠΕΠΕ) στον ΟΣΕ, την Hellenic Train και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου έκρουαν ξανά τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των τραίνων.
Η απόφαση της ΡΑΣ σχετικά με την αίτηση του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ αναφέρει ότι η επικαιροποίηση χρειαζόταν λόγω «ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα, υποδομής, σηματοδότησης και ενέργειας που προκλήθηκαν εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS».
Όμως ο ΟΣΕ δεν προσκόμισε τις αιτηθείσες από την Αρχή πληροφορίες και έγγραφα και δεν κατέθεσε παράβολο τριών χιλιάδων ευρώ «για ουσιώδη επικαιροποίηση έγκρισης ασφαλείας».
Την ίδια ώρα κλείνουν γραμμές τρένων, με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να αποφασίζει να αφαιρεθούν «τα τμήματα της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα – Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» και του κλάδου ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος», από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής, και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS.
να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας.
να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας».
Η Ρυθμιστική Αρχή ζητάει «τη λήψη επιπλέον μέτρων από τον ΟΣΕ (π.χ. στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες ανά βάρδια κ.α.), και την υποβολή στην Αρχή σχεδίου δράσης, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΕ 1078/2012 για την κυκλοφορία στον κλάδου καθόδου του τμήματος «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος» το αργότερο έως 15-07-2024».
Δείτε ολόκληρη την απόφαση της ΡΑΣ
ras