Χωρίς κλιματισμό επ’ αόριστον θα παραμείνουν πολλοί συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι για την εγκατάσταση του συστήματος. Στην παραδοχή αυτή προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτηθείς για την αφόρητη κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με τη ζέστη να «χτυπάει κόκκινο» και το επιβατικό κοινό να «βράζει».
- Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
Ο λόγος για τους 28 συρμούς πρώτης γενιάς του μετρό, που εκτελούν δρομολόγια από το 2000 – οι συρμοί 2ης και 3ης γενιάς διαθέτουν κλιματισμό. Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναζητά τις τεχνικές λύσεις, κυρίως, όμως, αναζητά τα χρήματα. «Απαιτούνται περίπου 30.000.000 ευρώ για την εγκατάσταση κλιματισμού, με ορίζοντα υλοποίησης 12-18 μήνες από τη στιγμή που θα αρχίσουν οι εργασίες. Πρέπει να βρούμε το χρηματοδοτικό εργαλείο για να προχωρήσουμε» είπε ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξης Τύπου. Φως στον ορίζοντα δεν φαίνεται ούτε και για τη συχνότητα των δρομολογίων, ειδικά σε ώρες αιχμής, και με την Αθήνα να είναι γεμάτη τουρίστες, αφού καθυστερεί σημαντικά ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών του μετρό. Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει και ο διαγωνισμός για τη δρομολόγηση νέων συρμών στον ηλεκτρικό (γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά), με το ζήτημα να βρίσκεται κολλημένο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Καθυστερήσεις, όμως, υπάρχουν και στην κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό, με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο να αποδίδει ευθύνες στις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. «Η γραμμή 4 προφανώς δεν προχωράει με τους ρυθμούς του χρονοδιαγράμματος. Ο αρχικός σχεδιασμός είχε δύο σοβαρά λάθη, προ κυβερνήσεως Μητσοτάκη. Το ένα είναι ότι ακολουθήθηκε το μοντέλο διαχωρισμού των πρόδρομων εργασιών από το κύριο έργο και το δεύτερο λάθος είναι ότι ο χρόνος των οκτώ ετών ήταν εξωπραγματικός, είχε αναφερθεί για πολιτικούς λόγους» υποστήριξε ο κ. Ταχιάος.
Εντόπισε τα σημαντικότερα προβλήματα στους σταθμούς Εξαρχείων, Ριζάρη και Κυψέλης, λέγοντας ότι δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει το μέγεθος της καθυστέρησης. Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Σταϊκούρα, το χρονοδιάγραμμα για τους δύο μετροπόντικες δεν αλλάζει. «Ο μετροπόντικας “Αθηνά” ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό κι αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025. Ο μετροπόντικας “Νίκη” κάνει τη διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης προς τον Ευαγγελισμό και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026» υποστήριξε ο υπουργός.
Οσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών ύψους 1,4 δισ. ευρώ που άφησε πίσω του ο «Daniel» στη Θεσσαλία, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως εντός του καλοκαιριού θα υλοποιηθούν οι διαγωνισμοί για τις οδικές υποδομές (προϋπολογισμός περίπου 900.000.000 ευρώ) και τα σιδηροδρομικά έργα (προϋπολογισμός 463.000.000 ευρώ), με στόχο οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί έως το φθινόπωρο. Οσον αφορά την Αττική και την Εγνατία Οδό, αναμένεται να παραδοθούν στον νέο παραχωρησιούχο το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πηγή: Εφημερίδα «δημοκρατία»
Είχε επισημανθεί η κουτουράδα αυτή στο μετρό από την εποχή που κατασκευαζόντουσαν οι γραμμές. Ελλάδα χωρίς κλιματιστικό σε συρμούς δεν είναι φυσιολογικό. Φαίνεται πως δεν περίσσευαν από τις άλλες…δουλειές.
Στην ΕΕ καταγγέλουν την Ελλάδα για την ΜΗ απορρόφηση όλων των κονδυλίων του ΕΣΠΑ τα τελευταία χρόνια συνεχώς. Εάν ήθελαν μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν για έργα ουσίας προς ευημερία των πολιτών και ανάπτυξη. Είναι όμως υποτελείς των ανθελλήνων επικυρίαρχων με στόχο να εξαθλιώνουν τον ελληνικό λαό με όποιο τρόπο μπορούν, ακόμη και με την καθημερινή ταλαιπωρία στο μετρό χωρίς κλιματισμό.
Κλιματιστικό δεν έχουν.. Οκ. Τουλάχιστον να έχουν συχνά δρομολόγια και όχι ανά 6-7 λεπτά σε ώρες αιχμής. Πηγαίνουμε σαν σαρδέλες
Αφού μπαίνει ο κάθε κολλημένος και ανοίγει τα παράθυρα πως θέλετε να πιάσει το air-condition;Αν θέλετε να πιάνει οι οδηγοί να χουν κλειδωμένα τα παράθυρα να μην τα ανοίγει κανένας κορονοκολημμένος
Δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσω, το έκαναν οι προηγούμενοι σχολιαστές. Είμαι απλώς ικανοποιημένη που δεν σας ψηφίζω, (ν.δ.,Σύριζα, Πασοκ), που δεν πρόκειται να το κάνω ποτέ, και σας καταριέμαι συνεχώς, για το χάλι που έχετε οδηγήσει την πατρίδα μου, την καθημερινότητά μου, τον βίο μου. Ξεπουλημένοι, εμετικοί παρτάκηδες, άχρηστοι πολιτικάντηδες.
Σ Ω Σ Τ Η.
ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΜΕ ΚΑΛΗΨΕΣ .ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ.
Εύγε
Εξαιρετικη προσεγγιση!!!!!
Δις για Ζελένσκι, δις για την τακτοποίηση λαθρομεταναστών με σπίτια, επιδόματα, παροχές που λείπουν από μεγάλη μερίδα Ελλήνων σε φτώχεια, δις στην τσέπη των επίσημων ληστών τραπεζιτών από τις παράνομες προμήθειες εις βάρος των πολιτών, δις από μίζες και διασπάθιση δημόσιου χρήματος στην βρώμικη περιουσία Κούλη – Ντόρας και υπόλοιπης οικογενειακής συμμορίας, αλλά δεν υπάρχουν πόροι για το μετρό που χρυσοπληρώνεται καθημερινά από τα εισιτήρια των χιλιάδων επιβατών του και τελικά το κόστος είναι ψίχουλα μπροστά στα δις που εγκληματικά παραχωρούνται και καταχρώνται. ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ !!!
Τι ψηφίσατε βρε γελάδια όρθια
“””Αναζητούνται ακόμη οι πόροι για να εγκατασταθεί σύστημα κλιματισμού στους συρμούς 1ης γενιάς -“”””
ΠΟΡΟΥΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ???
2 ΔΙΣ ΣΤΟΝ. ΖΕΛΕ ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΕ ??
41TAKATOOOOOOO….
🤣🥰🥰🤪🤪😜😜🤣🤣🤣
Πολύυυυ καλό σχόλιο γιά τον Ζελέ!!! Καί μερικά δισ γιά αναποτελεσματικά F-35??
Ετσι μπράβο….
Χώρια τα πόσα μας ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ, ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ, πχ τα 45 μυρια που δωσανε σαν εγγυηση ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΚΡΑΤΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΟΝ ΟΣΕ, ΚΙΑΚΟΜΑ, πχ ΤΑ 50 ΟΛΌΚΛΗΡΑ ΜΥΡΙΑ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ…
ΤΕΛΙΚΑ ΕΊΜΑΣΤΕ ΛΑΟΣ ΜΟΥΡΟΧΑΥΛΩΝ, ΚΑΙ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΉ.