Από τα μεσάνυχτα της Πρωτοχρονιάς τέθηκε σε πλήρη εφαρμογή η υπηρεσία ειδοποίησης σοβαρού κινδύνου στο νούμερο 112.
Οι πολίτες που βρίσκονται σε κίνδυνο ή χρήζουν οποιασδήποτε βοήθειας θα μπορούν να καλούν στον ευρωπαϊκό αριθμό 112, ενώ από σήμερα η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ανακοινώνει πως πλέον τα κέντρα θα είναι σε πλήρη λειτουργία 24 ώρες το 24ώρο και 7 μέρες την εβδομάδα.
Η ολοκληρωμένη λειτουργία του 112 σημαίνει ότι, πέραν των κλήσεων για βοήθεια, που και πριν μπορούσαν να κάνουν οι πολίτες, τώρα θα αποστέλλονται και μηνύματα από την συγκεκριμένη υπηρεσία προς τους πολίτες, σε περιπτώσεις πολύ σοβαρού κινδύνου, για απομάκρυνση από περιοχές που διατρέχουν τέτοιο κίνδυνο, ή άλλες οδηγίες για την προστασία τους, ενώ επιπλέον θα υπάρχει και η δυνατότητα αυτόματου γεωεντοπισμού του καλούντος.
Ποιες είναι οι δυνατότητες του συστήματος
Το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος.
Όσον αφορά το εισερχόμενο σκέλος, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να καλέσουν δωρεάν τον εν λόγω αριθμό σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Αναφορικά με το εξερχόμενο σκέλος, μπορούν να λαμβάνουν προειδοποίηση μέσω τεχνολογιών για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για ασφάλεια όλων, προκειμένου να λάβει οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.
Όσοι έχουν «έξυπνο» κινητό (smartphone) θα λαμβάνουν μήνυμα που θα εμφανίζεται στην οθόνη και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού, με την προϋπόθεση ότι οι χρήστες των κινητών έχουν ενημερωμένο λογισμικό. Οι υπόλοιποι μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, όπου υπάρχει ειδική υπηρεσία για το 112, και να εγγραφούν δηλώνοντας τον τρόπο που θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις.
Το 112 συνδέει το άτομο που καλεί, αναλόγως του περιστατικού που αναφέρει, με την Αστυνομία, τo Πυροσβεστικό Σώμα, το ΕΚΑΒ, το Λιμενικό Σώμα, την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056 ή την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά.
Σημειώνεται πως το κέντρο του 112 μπορεί να δεχτεί πολλές κλήσεις και απασχολεί 100 άτομα, ειδικά εκπαιδευμένα στα ελληνικά, στα αγγλικά και τα γαλλικά. Κάθε βάρδια θα έχει τηλεφωνητές του ΟΤΕ και αξιωματικούς συνδέσμους του Πυροσβεστικού Σώματος, της ΕΛ.ΑΣ., του Λιμενικού Σώματος, του ΕΚΑΒ, ενώ υπάρχει και ένας ανώτατος αξιωματικός συντονιστής βάρδιας.
Επισημαίνεται ότι η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα κλήσης από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.