Στο «παραπέντε» αποφεύχθηκε μια νέα τραγωδία σε τρένο, αυτή την φορά στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
Σύμφωνα με το ethnos.gr, που επικαλείται πηγές από εργαζομένους της ΣΤΑΣΥ, χθες το μεσημέρι στον σταθμό της Νέας Ιωνίας ένας επιβάτης προσπάθησε να μπει σε βαγόνι την ώρα που είχε ηχήσει το σήμα για το κλείσιμο των θυρών. Έτσι έβαλε το πόδι του ανάμεσα στις συρόμενες πόρτες προκειμένου να τις κρατήσει ανοιχτές. Ωστόσο, το τρένο ξεκίνησε κανονικά παρασέρνοντας τον άντρα για περισσότερο από είκοσι μέτρα!
Ο άντρας σώθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση των επιβατών που ήταν ήδη στο βαγόνι οι οποίοι έσπασαν το τζαμάκι και τράβηξαν τον μοχλό έκτακτης ανάγκης (πέδη), μετά την έξοδο του συρμού από την πλατφόρμα. Το τρένο σταμάτησε μόλις λίγα μέτρα πριν τελειώσει η αποβάθρα! Σε αντίθετη περίπτωση ο άντρας θα είχε βρεθεί στις ράγες και θα είχε τραυματιστεί σοβαρά!
Ερωτηματικά προκαλεί πως δεν ενημερώθηκε ο ηλεκτροδηγός ότι υπήρχε πόρτα ανοιχτή. Αυτό, ίσως οφείλεται στο γεγονός πως τα τρένα του ηλεκτρικού που κυκλοφορούν στις ράγες είναι πλέον «40» καθώς έκαναν την εμφάνισή τους την δεκαετία του 1980 και από τότε δεν έχουν αλλάξει!
Όπως λέει στο «Έθνος» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης «η ΣΤΑΣΥ έχει ως προτεραιότητα τη διαθεσιμότητα και όχι την ορθή αντιμετώπιση του τροχαίου υλικού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εφαρμόζονται πρόχειρες τεχνικά λύσεις και η βαριά συντήρηση που θα φέρει το υλικό σε μια αξιοπιστη κατάσταση να μην εκτελείται. Η καθυστέρηση της μετασκευής και η μη διαθεσιμότητα άλλου τροχαίου υλικού έχει οδηγήσει στη συνεχιζόμενη δρομολόγηση αυτών των συρμών».
Σύμφωνα με τους εργαζομένους έχουν συμβεί δεκάδες παρόμοια περιστατικά με τις πόρτες στα βαγόνια ενώ σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει βλάβη στις θύρες με αποτέλεσμα τα βαγόνια να κινούνται με αυτές να είναι ανοιχτές με τους επιβάτες να κινδυνεύουν!
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Η εταιρεία επιβεβαίωσε το χθεσινό περιστατικό αλλά δεν απάντησε στο ερώτημα γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα που ειδοποιεί το ηλεκτροδηγό για τις πόρτες.
«Ο συρμός εκκίνησε και σταμάτησε λίγα μέτρα μετά το τελείωμα της αποβάθρας από επιβάτες, που έκαναν χρήση του σήματος κινδύνου, με αποτέλεσμα να απεγκλωβιστεί ο επιβάτης. Στη συνέχεια, αφού ελέγχθηκε το κλείσιμο των θυρών από τον οδηγό και τον σταθμάρχη της Ν. Ιωνίας, ο συρμός συνέχισε το δρομολόγιο ως τον επόμενο σταθμό Πευκάκια, όπου εκκενώθηκε, για να πραγματοποιηθεί, όπως προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, ο απαραίτητος έλεγχος στο Αμαξοστάσιο Πειραιά από εξειδικευμένο προσωπικό.
Στον σταθμό Πευκάκια ο σταθμάρχης προσέφερε στον επιβάτη τις πρώτες βοήθειες και κάλεσε το ΕΚΑΒ. Άμεσα κατέφθασε στο σημείο μηχανή του ΕΚΑΒ και μετά τον έλεγχο ο επιβάτης αποχώρησε οικειοθελώς και ζήτησε ακύρωση της κλήσης του ασθενοφόρου».
Όπως ανέφερε η ΣΤΑΣΥ οι συνθήκες του περιστατικού διερευνώνται ενώ το μόνο που θέλησε να επισημάνει είναι ότι απαγορεύεται η είσοδος και η έξοδος από τον συρμό μετά τον χαρακτηριστικό, προειδοποιητικό ήχο κλεισίματος των θυρών για λόγους ασφάλειας.