Αρνείται να δώσει μία απάντηση -πιο αληθοφανή- το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στο γιατί σταμάτησαν φέτος τα δρομολόγια προς τις Σποράδες από το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, ενώ δαπανήθηκαν 9.800.000 ευρώ για την ανακαίνισή του, η οποία μάλιστα εγκαινιάστηκε με τυμπανοκρουσίες από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ως σύμβολο της… δήθεν ανάπτυξης που γνωρίζει η χώρα.
- Από τον Νίκο Τσακανίκα, εφημερίδα «δημοκρατία»
Το υπουργείο αρνείται, δηλαδή, να απαντήσει στο γιατί αντί να κόβουν «βόλτες» τα πλοία και να εκτελούν δρομολόγια προς τις Σποράδες ή να σαλπάρουν από εκεί κρουαζιερόπλοια προς το Αιγαίο (όπως η κυβέρνηση μας ανακοίνωσε), κόβουν βόλτες οι πολίτες στην προβλήτα, κάνοντας μάλιστα πλάκα, όπως μας μεταφέρθηκε, πως έγινε ένα ολόκληρο λιμάνι μόνο για το… σεργιάνι τους.
Έπειτα από επικοινωνία μας με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, μας ζητήθηκαν τελικά γραπτές ερωτήσεις, οι οποίες περιελάμβαναν και την εξής, απλή, απορία μας: «Δεν είχε προνοήσει η ηγεσία του υπουργείου να εξασφαλίσει τη λειτουργία της γραμμής με τους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες και να αποσπάσει τη βέβαιη συγκατάθεσή τους ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του λιμανιού προς όφελος των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής και της εθνικής οικονομίας, μια και έγινε τόσο υψηλή επένδυση;»
Φιάσκο με υπογραφή
Το φιάσκο μεγατόνων που συνεχίζει και εκτυλίσσεται στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου στη Φθιώτιδα -το οποίο πριν από την ανακαίνιση είχε περίπου 80 χρόνια λειτουργίας και το οποίο δεν εκτελεί πλέον δρομολόγια προς τα νησιά των Σποράδων, μέσα στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου- φέρει πλατιά φαρδιά την υπογραφή του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Λίγους μήνες πριν, και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2023, ο ίδιος ο πρωθυπουργός εγκαινίασε το ανακαινισμένο λιμάνι, το οποίο στοίχισε 9.800.000 ευρώ, αναφέροντας πως «το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου είναι μία μόνο ψηφίδα σε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό μωσαϊκό που αφορά συνολικά τις λιμενικές μας υποδομές».
Ολόκληρη η ομιλία του τότε αποτέλεσε μνημείο μαυρογιαλουρισμού, μια και μεταξύ άλλων ανέφερε: «Συντελείται μία πραγματική κοσμογονία στις επενδύσεις που κάνουμε στις λιμενικές μας υποδομές, μία κοσμογονία που, θα σας έλεγα, άργησε» και σημείωνε πως η επένδυση δίνει τη «δυνατότητα και στον Αγιο Κωνσταντίνο, στην Περιφέρεια δηλαδή συνολικά της Στερεάς και ειδικά στη Φθιώτιδα, να υποδεχτεί και επισκέπτες, καθώς πια το λιμάνι θα μπορεί να είναι προσβάσιμο σε μικρά και σε μεσαία κρουαζιερόπλοια».
Έπος φαιδρότητας
Πώς, όμως, φτάσαμε στο σημείο από τα ταρατατζούμ των εγκαινίων και τον συνωστισμό πλοίων και κρουαζιερόπλοιων που θα γέμιζαν το λιμάνι, σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στη διακοπή των δρομολογίων;
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, ο οποίος απάντησε σε σχετική ερώτηση στη Βουλή τον περασμένο Απρίλιο, η πλοιοκτήτρια εταιρία ζήτησε να αποσυρθεί από τη γραμμή Άγιος Κωνσταντίνος – Σποράδες και να αναλάβει την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Λαύριο – Κέα – Κύθνος – Σέριφος – Σίφνος – Μήλος.
Τι προβλήματα επικαλέστηκε η εταιρία και αποδέχτηκε η κυβέρνηση;
Διαβάστε την απάντηση του Χρ. Στυλιανίδη και… φρίξτε: «Ειδικότερα, εξαιτίας της ταχύτητας που ανέπτυσσε το πλοίο, δημιουργούνταν υψηλός και έντονος κυματισμός που προκαλούσε προβλήματα στις παράκτιες τουριστικές επιχειρήσεις και στους λουόμενους. Επί των ανωτέρω, είχαν υποβληθεί καταγγελίες-παράπονα από πολίτες της τοπικής κοινωνίας στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές».
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πλοίο της γραμμής όχι μόνο προκαλούσε κυματισμό, αλλά ήταν και έντονος και υψηλός. Όχι μόνο αυτό, αλλά διαμαρτυρήθηκαν και οι λουόμενοι…
- Αν ο κυματισμός των πλοίων δημιουργεί τέτοια προβλήματα, μήπως πρέπει να διακοπούν όλα τα δρομολόγια των πλοίων στα νησιά της χώρας;
- Μήπως να επιστρέψουμε στις βάρκες και τις μαούνες;
- Επιστράτευσαν διαμαρτυρίες λουομένων και τουριστικών επιχειρήσεων ότι ο υψηλός και έντονος κυματισμός τούς δημιουργούσε πρόβλημα. Υπήρχαν τόσοι πολλοί λουόμενοι τον Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο;
- Και τι πρόβλημα δημιούργησε; Τους έβρεξε τις… πετσέτες;
- Δεν γνώριζαν οι κυβερνώντες πως είναι τόσο ευαίσθητοι σε τέτοιου είδους ενοχλήσεις για τους λουομένους και ότι θα ικανοποιούσαν αυθωρεί και παραχρήμα τις απαιτήσεις τους ώστε να μη χρειαστεί να… σπαταλήσουν 9.800.000 ευρώ δημόσιο χρήμα για την ανακαίνιση του λιμανιού;
Στελέχη του Δήμου Καμένων Βούρλων, λιμενικοί και παράγοντες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με τους οποίους επικοινωνήσαμε, μας απάντησαν ότι οι λόγοι είναι οικονομικοί και εντάσσονται στο πλαίσιο των ανταγωνισμών των πλοιοκτητών, για την εξεύρεση των πιο κερδοφόρων δρομολογίων.
Το ερώτημα για την κυβέρνηση, λοιπόν, παραμένει:
Γιατί δεν διασφάλισε τα δρομολόγια με συμφωνίες, πριν σπαταλήσει ένα σκασμό χρήματα για την ανακαίνιση του λιμανιού;
Θα… δαμάσει τα κύματα
Προς επίρρωση των παραπάνω και η πρόσφατη συνέντευξη του Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, σε ραδιοφωνικό μέσο της Φθιώτιδας, ο οποίος, αφού αναμάσησε ξανά τις δικαιολογίες του… κυματισμού, «ομολόγησε» την αλήθεια:
«Ξέρω έναν ιδιώτη που μπορεί να το αναλάβει, έχει εκφράσει ενδιαφέρον και προσπαθούμε μαζί να λύσουμε όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα, αλλά με πολύ κόπο και αγώνα. Ελπίζω πως θα έχουμε αίσιο τέλος και για τους καλοκαιρινούς μήνες η γραμμή ίσως λειτουργήσει».
Φυσικά, το καλοκαίρι έχει φτάσει σχεδόν στα μισά και το λιμάνι δεν λειτουργεί. Και, φυσικά, ο κυματισμός μάλλον δεν έχει σχέση με τα γραφειοκρατικά προβλήματα που προσπαθεί ο κ. Σταϊκούρας να λύσει με τον ιδιώτη ώστε να λειτουργήσει η γραμμή.
Τι εγεινε το δρομολόγιο που θα ξεκινούσε στης 18 Ιουλίου ντρόπιασαν την νοημοσύνη του λαου
Σκορπάνε τόσα εκατομμύρια και μετά μας λένε ότι είναι υψηλοί οι μισθοί των εργαζομένων στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσεται η χώρα. ΑΛΗΤΕΊΑ το λιγότερο.
Τα καράβια έχουν και αυτά …μανέτα για γκάζι! Φεύγουν αργά και επιταχύνουν και όταν πλησιάσουν πίσω, επιβραδύνουν. ΤΡΟΜΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!
Καλά σας κάνουν βρε μοσχάρια, αφού συνεχίζετε και τους ψηφίζετε τρώγοντας σανό και βλήτα .
Ταφόπλακα στον νομό Φθιώτιδας έχουν βάλει οι ίδιοι οι πολιτευτές της που εξελέγησαν βουλευτές και πολλοί διετέλεσαν υπουργοί..Παραδείγμα ΚΕΥΠ και Πανεπιστήμιο Ρούμελης …
Στάικος Π.
“Είναι πολλά τα λεφτά Άρη…!!”