Την ώρα που η ακρίβεια έχει μετατραπεί σε μάστιγα για τα ελληνικά νοικοκυριά κι ενώ οι καταναλωτές καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη με τις διαδοχικές ανατιμήσεις σε τρόφιμα και ρεύμα, το πακέτο των διακοπών μετατρέπεται σε….βραχνά, αφού οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έχουν πάρει «φωτιά», εν μέσω της τουριστικής σεζόν. Ο
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, Γρηγόρη Λάβδας οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αυξημένες κατά 25%-30%, σε σύγκριση με πέρσι, γεγονός που στρέφει ολοένα και περισσότερους Έλληνες σε ηπειρωτικούς τουριστικούς προορισμούς για τις διακοπές τους. Όπως εξηγεί, τη φετινή περίοδο τα τουριστικά γραφεία εκδίδουν ακόμα και κατά 80% λιγότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε σχέση με το παρελθόν, συνέπεια της χαμηλότερης ζήτησης, ενώ οι επιβάτες των πλοίων στη συντριπτική πλειοψηφία τους, σε ποσοστό ακόμα και 80%, είναι αλλοδαποί.
«Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αυξημένα κατά 25%-30% σε σχέση με πέρυσι. Στην ουσία αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ ακριβά, για να μπορέσει ο Έλληνας να κάνει ολιγοήμερες διακοπές σε κάποιο νησί. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από το αρμόδιο υπουργείο να υπάρχει μία σημαντική επιδότηση για τους Έλληνες, ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν με καράβι. Δίνει η Πολιτεία κάποια voucher, τα οποία βοηθούν αλλά δεν είναι αρκετά», σημείωσε, μιλώντας στο ethnos.gr ο κ. Λάβδας και συνέχισε: «Για όσους θέλουν να ταξιδέψουν σε νησί με καράβι και δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, έχουν και την επιλογή του Σεπτεμβρίου, όταν τα εισιτήρια θα είναι κατά 10%-15% φτηνότερα σε σχέση με σήμερα».
«Η Κρήτη είναι λίγο πιο φθηνή, διότι τα καράβια έχουν πολλούς επιβάτες χειμώνα-καλοκαίρι»
Ο ίδιος υπογράμμισε πως συνεχώς αυξάνονται οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες οι αδειούχοι επιλέγουν το αεροπλάνο για τις διακοπές τους σε κάποιο νησί και στη συνέχεια νοικιάζουν εκεί για λίγες μέρες αυτοκίνητο. Πρόκειται για μία επιλογή, η οποία συγκεντρώνει πιθανότητες να τους έρθει πιο φτηνά από το να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς με το αυτοκίνητό τους.
«Σήμερα μία τετραμελής οικογένεια, για να ταξιδέψει από τον Πειραιά στη Ρόδο με το αυτοκίνητό της και να κοιμηθεί σε καμπίνα στη διαδρομή, θα χρειαστεί πάνε-έλα από 900 έως 1.100 ευρώ. Για τη Μυτιλήνη η ίδια οικογένεια με αυτοκίνητο και καμπίνα θα χρειαστεί περίπου 700-800 ευρώ μόνο για τις διαδρομές. Η Κρήτη είναι λίγο πιο φτηνή, διότι τα καράβια έχουν πολλούς επιβάτες χειμώνα-καλοκαίρι, όμως και πάλι το κόστος του ταξιδιού μετ’ επιστροφής για την ίδια οικογένεια δεν είναι λιγότερο των 700 ευρώ», ανέφερε και συμπλήρωσε:
«Έχουμε φτάσει στο σημείο η καμπίνα να είναι πιο ακριβή από τη διανομή σε κάποιο μέσο ξενοδοχείο νησιού. Επίσης, σε περίπτωση που ο ταξιδιώτης διαμένει εκτός του λεκανοπεδίου, θα χρειαστεί ακόμα περισσότερα χρήματα για τις βενζίνες του, προκειμένου να φτάσει από τον τόπο διαμονής του στο λιμάνι του Πειραιά. Γι’ αυτό πλέον αρκετοί προτιμούν τη μεταφορά με αεροπλάνο σε κάποιο νησί, νοικιάζουν εκεί αυτοκίνητο και μπορεί να τους βγει πιο φτηνά και σίγουρα πολύ πιο ξεκούραστα».
«Στροφή» σε ηπειρωτικούς προορισμούς
Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων τόνισε πως το γεγονός ότι πλέον μία ελληνική οικογένεια χρειάζεται έναν… μηνιαίο μισθό μόνο για τα έξοδα μετακίνησης, έχει στρέψει αρκετούς σε διακοπές σε ηπειρωτικούς προορισμούς.
«Βλέπουμε ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως, για παράδειγμα, τα παράλια της Λάρισας, που έχουν αυτήν περίοδο πληρότητες 85%, όταν άλλες χρονιές δεν ξεπερνούσαν το 60%. Τουριστικά γραφεία εκδίδουν φέτος μέχρι και κατά 80% λιγότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όταν άλλες χρονιές δεν προλαβαίναμε να ανταποκριθούμε στην υψηλή ζήτηση. Πλέον περίπου το 80% των επιβατών στα πλοία είναι αλλοδαποί τουρίστες», κατέληξε ο κ. Λάβδας.