Τον μύθο τους ζουν και οι τουρίστες στην Ελλάδα του Μητσοτάκη. Η ακρίβεια έχει πλήξει και τους ξένους επισκέπτες, που πλέον περικόπτουν τα έξοδά τους για να κάνουν διακοπές στην χώρα μας. Πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει πώς οι οικονομικές συνθήκες επηρεάζουν τις επιλογές και τις καταναλωτικές τους συνήθειες.
Πολλοί τουρίστες προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και αλλού. Η τάση αυτή δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το 2023, ωστόαο, φέτος είναι πιο έντονη.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για εκείνα που προσφέρουν την δυνατότητα μαγειρέματος, εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη σίτιση.
Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, διακοπές με ιστιοπλοϊκά κ.ά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη.