Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έδωσε εντολή να κατέβει από τους σταθμούς του Μετρό η αφίσα που καταδικάζει τις αμβλώσεις, μετά το σάλο που προκλήθηκε.
Μάλιστα, η εν λόγω αφίσα, «πρόλαβε» να αποτελέσει πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και τη ΣΤΑΣΥ, με τους μεν να «ρίχνουν το μπαλάκι» στους δε.
Η αφίσα, η οποία εμφανίστηκε «ξαφνικά» σε διάφορους σταθμούς του Μετρό, αναγράφει τα εξής: «“Αφήστε με να ζήσω”, “Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή”», ενώ στο κάτω μέρος της αφίσας υπάρχει η προτροπή: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Μετά το σάλο που δημιουργήθηκε από την πρώτη στιγμή στα social media, το υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει πως η αφίσα για τις αμβλώσεις «κατεβαίνει» με εντολή του υπουργού Κώστα Καραμανλή, ενώ αφήνει και αιχμές για τη ΣΤΑΣΥ, που είναι υπεύθυνη (και) για τις διαφημίσεις στο Μετρό, καλώντας σε εξηγήσεις τη διοίκησή της.
Πιο συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του υπουργείο Μεταφορών αναφέρει: «Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».
Δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα
Τη θέση της ΣΤΑΣΥ στον θόρυβο που δημιουργήθηκε για την καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό, εξέφρασαν στο skai.gr κύκλοι της εταιρείας.
«Ανεξαρτητα αν συμφωνει ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης, η ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να την απαγορεύσει, παρά μόνο αν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η συγκεκριμένη καμπάνια “Άσε με να ζήσω”, κρίθηκε ότι δεν προκαλεί, καθώς δεν έχει και άμεση αναφορά στις αμβλώσεις», ανέφεραν σχετικά.
Στο κίνημα «Αφήστε με να ζήσω!», συμμετέχουν, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο επίσημο site του «19 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία Αθηνών και η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος» (ΑΣΠΕ)», ενώ, ως σκοπός του, αναφέρεται «η προώθηση του σεβασμού της ανθρώπινης ζωής από τη σύλληψή της και η προάσπιση των δικαιωμάτων του αγέννητου παιδιού».
Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
— Γιάννης Μυλόπουλος (@MylopYannis) January 13, 2020