Προδοσία στην Κάσο, επεισόδιο τρίτο!

Τουρκική φρεγάτα εισέβαλε (πάλι) στην ελληνική ΑΟΖ

Must Read

Αδιανόητες καταστάσεις πλέον στο Αιγαίο, στη θαλάσσια περιοχή της Κάσου, με αφορμή τις ερευνητικές εργασίες του ιταλικού επιστημονικού σκάφους «Ievoli Relume», που ενεργεί για λογαριασμό της Ελλάδας, ερευνώντας τον βυθό και τις συνθήκες για μελλοντική πόντιση καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου.

  • Από τον Ν. Σταυρουλάκι, εφημερίδα «δημοκρατία»

Προχθες, με νέα NAVTEX που εξέδωσε ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου Κρήτης, το ιταλικό πλοίο έλαβε άδεια να επανέλθει στην περιοχή, κινούμενο και πάλι εντός των Ελληνικών Εθνικών Χωρικών Υδάτων (ΕΧΥ) των 6 ναυτικών μιλίων, όπως την προηγούμενη φορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, και ενώ η Τουρκία «διαβάζει» αυτόματα τις NAVTEX των ελληνικών υδρογραφικών σταθμών και ειδικά του Ηρακλείου, που καλύπτει την περιοχή του Αιγαίου, στην περιοχή έσπευσε και πάλι τουρκική φρεγάτα, προφανώς για να διαπιστώσει «εάν οι Έλληνες λένε αλήθεια» ως προς την περιοχή και τον χρόνο που επρόκειτο να κινηθεί το ερευνητικό.

Με αυτή την τακτική η κυβέρνηση μετατρέπει την Ελλάδα σε «χώρα υπό επιτήρηση», ενώ παραμένει άγνωστο ποιες συνεννοήσεις έχουν προηγηθεί υπογείως προκειμένου να διατηρηθούν τα «ήρεμα νερά» στο Αιγαίο, φυσικά σε βάρος της άσκησης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι η Αθήνα εκδίδει NAVTEX μέρα με τη μέρα και όχι «οδηγίες» που καλύπτουν ένα ικανό χρονικό διάστημα προκειμένου το σκάφος να ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Η ελληνική NAVTEX με αριθμό 832/24, που εκδόθηκε προχθες, επεξέτεινε χρονικά τις εργασίες του «Ievoli Relume» για δύο ακόμα 24ωρα (23 και 24 Αυγούστου 2024), πάντα εντός της εθνικής περιοχής των 6 ν.μ. Έτσι, το «σίριαλ της Κάσου» έφθασε στο επεισόδιο Νο 3, καθώς από τα μέσα Ιουλίου επιχειρεί στην περιοχή κυριολεκτικά περικυκλωμένο από τουρκικά πολεμικά μέσα επιφανείας, αν όχι και υποβρύχια.

Σημειώνεται εν προκειμένω η εξής λεπτομέρεια: το στρατηγικό έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου αποτελεί τμήμα γενικότερου μεγαλειώδους έργου υψίστης σημασίας, του γνωστού και ως «Ευρασιατικός διασυνδετήριος αγωγός» (Eurasia Inter-Connector ή Great Sea Interconnector), που μελλοντικά θα συνδέσει τρεις χώρες (Ισραήλ, Κύπρο, Ελλάδα) και θα αποτελεί τη μακρύτερη υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση στον κόσμο, μήκους 287 χιλιομέτρων.

Η Τουρκία επιχειρεί να μπλοκάρει το έργο, που αναβαθμίζει την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Κύπρου, ενώ παράλληλα εδραιώνει εμμέσως την εφαπτομενική σχέση των ΑΟΖ των δύο χωρών.

Οι καθυστερήσεις στο έργο, με ευθύνη της Λευκωσίας, ανάγκασαν τον προηγούμενο μήνα την Κομισιόν να στείλει τελεσίγραφο, προειδοποιώντας ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότησή του.

Το χρονικό ξεκίνησε στις 17 Ιουλίου, όταν ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την πρώτη «Οδηγία προς Ναυτιλλομένους» (NAVTEX), με το ιταλικό πλοίο να ενεργεί κυρίως εντός των ελληνικών ΕΧΥ και σε μια ειδική μέτρηση ελάχιστα εκτός του ορίου των 6 ν.μ., αλλά εντός της οριοθετημένης με την Αίγυπτο ελληνικής ΑΟΖ. Αποτέλεσμα των κινήσεων του ερευνητικού ήταν η Τουρκία να στείλει στην περιοχή πέντε πολεμικά σκάφη επιφανείας, ανάμεσά τους δύο φρεγάτες.

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

  1. Ποτε θα ξημερωσει καμια μερα και θα δουμε τον ερντογαν να σεριανιζει πασαλιμανι -ζεα , και απο πισω ο Αδωνιδοπουλος να του ρουφαει τον καπουπουτσινο, αντε λιγο ακομα αδιαφορια, και θα γινουμε

  2. Προφανώς η Ελλάδα μέσω τού σημερινού πολιτικού προσωπικού δεν μπορεί να υποστηρίξει όχι την εν δυνάμει ΑΟΖ της αλλά ούτε αυτή που ορίστηκε από το ΕλληνοΑιγυπτιακο μνημόνιο.
    Η Τουρκία αντίθετα έχει επανειλημμένα προβεί με στρατιωτικά μέσα σε όλες τις ενέργειες προς υποστήριξη του ΤουρκοΛιβικου μνημονίου. Η αρνητική πορεία των πραγμάτων παγιώνεται και η κυβερνητική ανικανότητα και αδυναμία αποκαλύπτεται.

  3. “Τουρκική φρεγάτα εισέβαλε (πάλι) στην ελληνική ΑΟΖ”

    Εφ’ όσον δεν υπάρχει διακηρυγμένη και ανεγνωρισμένη διεθνώς ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΟΖ (οι ψευτοτσόντες δεν αναγνωρίζονται από το ΔΔΘ, Montegobay 1982), η Ελλάς δεν δικαιούται να διαμαρτύρεται για καταπάτηση τής ΑΟΖ της. Ποιάς ΑΟΖ; Αυτής που έπρεπε να είχε ανακηρύξει από το 1995 και για ανεξήγητους λόγους δεν έχει κάμει;

  4. Θα πάνε οι δεξιοί πατριώτες να καταθέσουν στεφάνι στα Ίμια ; Ας προσέξουν τις ημερομηνίες να μην συμπέσουν με αυτών της Κάσου και μπερδευτούν και δε θα νξέρουν που να πρωτοτρέξουν για στεφάνια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This