Μετά από πολύμηνη περιπέτεια με κύματα, ζημιές, επισκευές και σενάρια για την μετακίνηση του και τη μεταφορά του, το αντιτορπιλικό «Βέλος» είναι ξανά ανοικτό προς το κοινό, έχοντας ρίξει άγκυρα.
Από σήμερα ήδη μπορούν να το επισκεφθούν ξανά Θεσσαλονικείς και τουρίστες, με το πλήρωμα να είναι σε ετοιμότητα για ξεναγήσει το κοινό. Προς ώρας, το επισκέπτονται τουρίστες που βρίσκονται στην Α’ προβλήτα του λιμανιού και εντυπωσιάζονται, βλέποντάς το να δεσπόζει στο κρηπίδωμα β’ του ΟΛΘ.
Αρχικά υπήρχαν σενάρια να δέσει στην αρχή της προβλήτας, κάθετα με την πρύμνη ή την πλώρη. Ωστόσο υπήρχαν ενδοιασμοί καθώς θα έκρυβε την θέα από στα καταστήματα εστίασης που υπάρχουν στην Α’ προβλήτα.
Επίσης υπήρχε σενάριο να επιστρέψει το πλοίο στο Πλωτό Ναυτικό Μουσείο, όπου βρισκόταν μέχρι το 2019. Το τρίτο σενάριο ήταν να ελλιμενιστεί στην Κύμη Εύβοιας, επειδή ήταν ο τόπος καταγωγής του κυβερνήτη Νικόλαου Παππά, που το Μάιο του 1973 εγκατέλειψε με το πλήρωμα στρατιωτική άσκηση του ΝΑΤΟ ανοιχτά της Σαρδηνίας και κινήθηκε προς Ιταλία, με στόχο να κάνουν γνωστά όσα γίνονταν στην Ελλάδα και να καταγγείλουν διεθνώς την δικτατορία.
Όλα τα σενάρια όμως που είχαν ως κέντρο την μεταφορά του από τη Θεσσαλονίκη αποκλείστηκαν άμεσα.
Το ιστορικό πλοίο που ήταν δεμένο αρχικά κοντά στο Μέγαρο Μουσικής, υπέστη σοβαρές ζημιές στην πρύμνη από τη θαλασσοταραχή στις 18 Νοεμβρίου και μεταφέρθηκε από τη νέα παραλία εντός του ΟΛΘ, στο σημείο όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Ωστόσο, όταν έφτασε η στιγμή να δέσει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος, άρχισε η μεγάλη η συζήτηση για την μεταφορά του. Αρχικά ρυμουλκήθηκε πάλι εντός του ΟΛΘ, κοντά στις αποθήκες της Α’ προβλήτας, αλλά σε σημείο που δεν παρεμποδίζει να δέσουν τα εμπορικά πλοία. Πλέον είναι ξανά επισκέψιμο και ορατό απ’ όλη την παραλία.
Από την Τρίτη 10/9/2024 θα λειτουργεί με το εξής ωράριο:
Τρίτη έως Παρασκευή 10:00 ως 14:00 και 17:00 ως 20:00
Σαββατοκύριακα 10:00 ως 14:00 και 17:00 ως 21:00
Οι εργασίες αποκατάστασης του αντιτορπιλικού πλοίου ανέλαβε το «Ναυπηγείο Μακεδονίας Θεογένης Βασιλάκης» που έχει έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Το πλοίο δεν μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο αλλά με ασφάλεια οι εργασίες έγιναν στο χώρο του ΟΛΘ. Αρχικά έγινε πλήρης απάντληση των υδάτων που εισχώρησαν στο πλοίο και έπειτα αποκαταστάθηκαν οι λαμαρίνες που έσπασαν στην πρύμνη. Η αποκατάσταση παρόμοιων ζημιών κοστολογούνται έως και 50.000 ευρώ.