Το πρώτο κουδούνι για τη φετινή σχολική χρονιά χτυπά σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου, με χιλιάδες μαθητές να συρρέουν στα προαύλια των σχολείων για τον καθιερωμένο αγιασμό. Μικροί και μεγάλοι θα φτάσουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα με ομπρέλες στα χέρια, δεδομένων των καιρικών συνθηκών, ενώ οι μαθητές θα παραλάβουν και τα βιβλία, προτού επιστρέψουν στο σπίτι.
Το νέο διδακτικό έτος αρχίζει με σειρά αλλαγών, τις οποίες προανήγγειλε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. Η απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων έχει μονοπωλήσει τις τελευταίες ημέρες το ενδιαφέρον, καθώς οι μαθητές ναι μεν θα μπορούν να φέρνουν το κινητό τους τηλέφωνο στο σχολείο, αλλά με την προϋπόθεση πως θα το έχουν μέσα στην τσάντα και όχι σε εμφανές σημείο.
Μάλιστα, για τους μαθητές που θα το έχουν σε εμφανή σημείο θα προβλέπεται μονοήμερη αποβολή. Στην περίπτωση, δε, που ένας μαθητής ή μία μαθήτρια βιντεοσκοπεί – μαγνητοφωνεί καθηγητές ή συμμαθητές του, χωρίς συναίνεση ή συγκατάθεση, η ποινή του θα είναι τριήμερη αποβολή, ενώ αν η βιντεοσκόπηση αφορά προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, τότε ο σύλλογος διδασκόντων υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Απουσίες
Την ίδια ώρα αλλάζει και το πλαίσιο των απουσιών, αφού επανέρχεται η διάκριση δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών. Ειδικότερα, η φοίτηση όταν οι απουσίες, κατά τη διάρκεια της διδακτικής χρονιάς, δεν ξεπερνούν τις 50 ή όταν δεν ξεπερνούν τις 114, από τις οποίες οι άνω των 50 είναι δικαιολογημένες, χαρακτηρίζεται επαρκής. Παράλληλα, η καθυστερημένη προσέλευση στην αίθουσα θα θεωρείται απουσία, ενώ αποσύρεται η αρχική εξαγγελία, σύμφωνα με την οποία θα γινόταν προσμέτρηση των καθυστερημένων προσελεύσεων των μαθητών στην αίθουσα στις απουσίες.
«Αυτά τα μέτρα από την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής, όπως υπήρχε στα δικά μας χρόνια, μέχρι μέτρα που αφορούν την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι ένα πλαίσιο συνεπειών που μας ζητούσαν κυρίως οι ίδιοι οι καθηγητές κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς», είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης και επεσήμανε ότι αυτά αποτελούν εργαλεία στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Ζημιές
Σε ό,τι αφορά την φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και υλικοτεχνικής υποδομής που αποδίδονται σε συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, η δαπάνη αποκατάστασης βαραίνει τον ίδιο (αν είναι ενήλικος) ή τους γονείς και κηδεμόνες του. Αφού πρώτα καθοριστεί το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης οι γονείς / κηδεμόνες οφείλουν να καλύψουν το κόστος. Αν δεν συναινέσουν, η δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.