Μισή απάντηση από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο χθεσινό πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας» για τις απάτες με το gov.gr.
Στην ανακοίνωσή του διαπιστώνει το πρόβλημα, δεν αναφέρει όμως αν θα προβεί σε κάποιες ενέργειες για την προστασία των πολιτών, παραθέτοντας απλά οδηγίες για την ενίσχυση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας. Κοινώς, ατομική ευθύνη.
Επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ της «δημοκρατίας», το υπουργείο επισημαίνει ότι το τελευταίο διάστημα αποστέλλονται ψευδή μηνύματα σε πολίτες, τα οποία προσομοιώνουν αίτημα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, που καλούν τους πολίτες να δουν έγγραφο που έχει αναρτηθεί στην προσωπική τους θυρίδα, το οποίο σχετίζεται με υποτιθέμενο μήνυμα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στη συνέχεια, ζητά από τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, όσο αληθοφανής φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνουν, ώστε να μην πέσουν θύματα επιτηδείων που δρουν με αυτόν τον τρόπο.
Τονίζει ότι θα πρέπει να πραγματοποιούν πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό τους και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή e-mail που λαμβάνουν, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
Επίσης θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος, καθώς οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτή την τακτική.
*πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»