Παραλίγο νέα τραγωδία – Πώς αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση τρένων γεμάτα με κόσμο στην Αθήνα

Το περιστατικό αξιολογείται ως σοβαρό και ήδη αναζητείται το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου

Must Read

Αποφεύχθηκε σύγκρουση δύο τρένων προαστιακού όπου βρέθηκαν να κινούνται σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης, το πρωί της Παρασκευής (13/09), σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών.




 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα «οι πληροφορίες για την απόσταση στην οποία σταμάτησαν τα δύο τρένα είναι συγκεχυμένες – κάποιες μιλούν για απόσταση κάτω του ενός χιλιομέτρου, δηλαδή λίγων δευτερολέπτων και άλλες για απόσταση σχεδόν τριών χιλιομέτρων, το θέμα είναι ότι στις 9.13 και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες της εφημερίδας, δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια, στην πλευρά του σταθμού των Αγίων Αναργύρων.

Η παραλίγο νέα τραγωδία αποδίδεται σε αδιανόητο λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που ερχόταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο είχε ήδη περάσει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από Κιάτο, να «περάσει ελεύθερα».

Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η σύγκρουση αποφεύχθηκε από τύχη και χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού της 1210 που άκουσε από τον ασύρματο VHF την συνομιλία του σταθμάρχη στο ΣΚΑ και την εντολή προς τον μηχανοδηγό της 1307. Σημειωτέον ότι μηχανοδηγός στην 1210 ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Δημήτρης Κουτσιαύτης.

Το περιστατικό αξιολογείται ως σοβαρό και ήδη αναζητείται το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου, όπως επίσης οι καταγραφές από τις εντολές που δόθηκαν από τους σταθμάρχες του ΟΣΕ. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη δοθεί εντολή για την απομάκρυνση του ρυθμιστή του ΟΣΕ στο ΣΚΑ από την θέση ευθύνης του.

Συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες σχετικά με την απόσταση στην οποία σταμάτησαν τα δύο τρένα πριν να συγκρουστούν. Άλλοι μιλούν για απόσταση κάτω του ενός χιλιομέτρου, δηλαδή λίγων δευτερολέπτων και άλλοι για απόσταση σχεδόν τριών χιλιομέτρων.

Η εντολή που δόθηκε από τον κεντρικό ρυθμιστή κυκλοφορίας ήταν προφανώς εσφαλμένη και παραλίγο να οδηγήσει σε τραγικές συνέπειες καθώς και τα δύο τρένα ήταν γεμάτα κόσμο. Το δυστύχημα αποφεύχθηκε επειδή οι μηχανοδηγοί εκφώνησαν, σύμφωνα με τον Κανονισμό Κυκλοφορίας, το σημείο που βρίσκονταν και την πορεία που θα ακολουθούσαν και ο Δ. Κουτσιαύτης αντελήφθη πρώτος ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και άρχισε να φωνάζει στον συνάδελφό του να σταματήσει. Κατά άλλες πληροφορίες, την συνομιλία άκουσε και ο σταθμάρχης της Αθήνας που επίσης κινητοποιήθηκε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ μέσω του τηλεφώνου GSM-R.

Η τύχη έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο διότι το σύστημα ασυρμάτου VHF δεν εξασφαλίζει απρόσκοπτη επικοινωνία και είναι συχνό το φαινόμενο να εμφανίζει παράσιτα ή να κόβει φράσεις. Με άλλα λόγια θα μπορούσαν να μην έχουν ακουστεί καθαρά οι επίμαχες φράσεις των εντολών και οι εκφωνήσεις των μηχανοδηγών και τα τρένα να συνεχίσουν να κινούνται προς την μετωπική σύγκρουση.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Δ. Κουτσιαύτης είχε δεχθεί προσωπική επίθεση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα με αφορμή περιστατικό που είχε σημειωθεί πριν τα Χριστούγεννα του 2023 και πάλι κοντά στο ΣΚΑ.

Στους μήνες που ακολούθησαν, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε εκδώσει σειρά ανακοινώσεων για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ελλιπή λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι «το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών» ζητώντας από την Hellenic Train να πράξει τα δέοντα.

Διαβάστε ακόμα: Αναλαμβάνει την ευθύνη η Hellenic Train για το σοβαρό περιστατικό στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λιβαδειάς

*ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΑΡΧΕΙΟ

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This