Ακόμη δεν ξεκίνησε καλά-καλά η σχολική χρονιά και σήμερα ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επερχόμενων Πανελληνίων Εξετάσεων για την -ακόμη- καλύτερη προετοιμασία των μαθητών της Γ’ Λυκείου των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, εν όψει της διεκδίκησης της εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ωστόσο, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, θεωρεί πως οι Πανελλήνιες Εξετάσεις πρέπει να καταργηθούν. Ειδικότερα, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών επανέλαβε την πρότασή του να υπάρξει μία ριζική αλλαγή του τρόπου εισαγωγής των μαθητών του Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υποστηρίζοντας ότι ο θεσμός των Πανελληνίων έχει ατονήσει και είναι άμεση η ανάγκη για εν γένει αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία θα εξασφαλίζει το αδιάβλητο των διαδικασιών αξιολόγησης.
Ουσιαστικά, ο κ. Μπαμπινιώτης προτείνει ένα μοντέλο στο οποίο τα θέματα των εξετάσεων θα προέρχονται δύο από την τράπεζα θεμάτων και δύο από επιτροπή που θα τα επιλέγει, τονίζοντας ότι θα πρέπει, επίσης, να μετράει και η επίδοση των μαθητών στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
«Προτείνω να αλλάξει το συστήμα, για να μετράει η επίδοση των μαθητών στις τρεις τάξεις του Λυκείου και για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Όχι μόνο ακόμα αυτό ως κριτήριο, αλλά ως ένας πέμπτος βαθμός στους τέσσερις που είναι τα τέσσερα που θα έχει όμως μια αξία, μια βαρύτητα. Έτσι θα “αναστηθεί” το Λύκειο, από την στιγμή που θα μετράει για την είσοδο στο Πανεπιστήμιο. Υπάρχουν αντικειμενικοί τρόποι όπως η Τράπεζα Θεμάτων. Οποιαδήποτε αλλαγή γίνει, πρέπει να διατηρήσει το αδιάβλητο. Επομένως, αυτή η εξέταση των τεσσάρων μαθημάτων, δύο από την Τράπεζα Θεμάτων και δύο από μια επιτροπή που διενεργεί τις εξετάσεις, και ο βαθμός που θα βγαίνει από τις τρεις τάξεις του Λυκείου θα αυξομειώνεται με βάση τον βαθμό από τα τέσσερα μαθήματα. Δηλαδή αν έχεις πάρει 14 και έχεις ένα 17 από το Λύκειο, θα κατεβαίνει ο βαθμός αυτός 1-2 μονάδες, ανάλογα με το πώς θα αξιολογηθεί το σύστημα και έτσι θα υπάρχει μια αντικειμενικότητα και θα αποκτήσει το Λύκειο τη βαρύτητά του», προτείνει συγκεκριμένα ο Γιώργος Μπαμπινιώτης.
Διαφωνώ κάθετα, οι βαθμοί των καθηγητών είναι υποκειμενικοί.Αλλωστε εφαρμόστηκε με το σύστημα του Αρσένη και πολύ γρήγορα καταργήθηκε. Στα ιδιωτικά σχολεία μοιράζουν βαθμούς, υποβάθμιση δηλαδή του δημοσίου σχολείου. Ενα παράδειγμα: έστω ότι ένας μαθητής έχει στο σχολείο σε συγκεκριμένο μάθημα 15 και γράψει 17 θα βγει ένας μέσος όρος 16… αντίστοιχα σε άλλο σχολείο στο ίδιο μάθημα μαθητής γράφει πάλι 17 αλλά ο βαθμός στο σχολείο είναι 20 θα βγει μ.ο. 18,5… Είναι το ίδιο;;; Είναι ο β μαθητής καλύτερος ή πριμοδοτηθηκε από το σχολείο;;;;